"Podul care nu duce nicaieri". Cum arata constructia de 350 de milioane de dolari dintre China si Coreea de Nord. VIDEO
Pod China - Coreea de Nord
China a construit un pod care ar fi trebuit sa lege provinciile subdezvoltate din nord-estul tarii cu Coreea de Nord, insa constructia care a costat 350 de milioane de dolari se dovedeste inutila.
Podul peste raul Yalu a fost inaugurat in luna octombrie, insa in partea nord-coreeana acesta nu este finalizat. Podul se termina brusc in camp, nu exista cladiri de vama si nu au fost costruite nici drumuri spre pod, scrie Business Insider.
Un raport publicat de Global Times sugereaza ca deschiderea propriu-zisa a podului lung de 3 kilometri a fost amanata ”pe termen nedefinit”. Oficialitatile din Beijing si Phenian nu au facut comentarii oficiale.
Analistii straini considera ca intarzierea lucrarilor din partea Coreei de Nord indica ingrijorari cu privire la influenta economiei chineze asupra tarii. De la fondarea sa, Coreea de Nord a fost extrem de precauta in a deveni dependenta de cele doua puteri economice vecine, China si Rusia.
Phenianul a inceput proiecte majore de constructii, printre care un nou aeroport international si ansambluri rezidentiale.
In afara noului pod, China vrea sa dezvolte si o retea de drumuri in Coreea de Nord, pentru ca provinciile sale sa aiba acces mai usor la porturile nord-coreene, pentru export la costuri mai mici.
Vechiul pod dintre cele doua tari, construit in 1937, permite accesul trenurilor, al masinilor si camioanelor, insa traficul auto se poate face pe un singur sens. in mod normal, traficul se desfasoara pe un sens dimineata si pe celalalt dupa-amiaza.
Hajime Izumi, specialist in problemele Coreei de Nord la Universitatea Shizuoka din Japonia, este de parere ca intarzierile la circularea pe pod sunt un motiv pentru China si Coreea de Nord sa isi regandeasca relatia, trecand de la prietenia comuna la o relatie bazata pe interes comun.
Podul peste raul Yalu a fost inaugurat in luna octombrie, insa in partea nord-coreeana acesta nu este finalizat. Podul se termina brusc in camp, nu exista cladiri de vama si nu au fost costruite nici drumuri spre pod, scrie Business Insider.
Un raport publicat de Global Times sugereaza ca deschiderea propriu-zisa a podului lung de 3 kilometri a fost amanata ”pe termen nedefinit”. Oficialitatile din Beijing si Phenian nu au facut comentarii oficiale.
Analistii straini considera ca intarzierea lucrarilor din partea Coreei de Nord indica ingrijorari cu privire la influenta economiei chineze asupra tarii. De la fondarea sa, Coreea de Nord a fost extrem de precauta in a deveni dependenta de cele doua puteri economice vecine, China si Rusia.
Phenianul a inceput proiecte majore de constructii, printre care un nou aeroport international si ansambluri rezidentiale.
In afara noului pod, China vrea sa dezvolte si o retea de drumuri in Coreea de Nord, pentru ca provinciile sale sa aiba acces mai usor la porturile nord-coreene, pentru export la costuri mai mici.
Vechiul pod dintre cele doua tari, construit in 1937, permite accesul trenurilor, al masinilor si camioanelor, insa traficul auto se poate face pe un singur sens. in mod normal, traficul se desfasoara pe un sens dimineata si pe celalalt dupa-amiaza.
Hajime Izumi, specialist in problemele Coreei de Nord la Universitatea Shizuoka din Japonia, este de parere ca intarzierile la circularea pe pod sunt un motiv pentru China si Coreea de Nord sa isi regandeasca relatia, trecand de la prietenia comuna la o relatie bazata pe interes comun.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS