Potrivit APMC, podul rutier la kilometrul 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra, cu o structura de tip hobanat, va fi cel mai mare pod de acest gen din Romania.

Acesta va avea o lungime totala de 360 de metri, o deschidere centrala de 200 de metri, iar latimea podului va fi de 17,4 metri, permitand circulatia pe 4 benzi.

Inaltimea libera sub tablierul podului in axul Canalului Dunare - Marea Neagra va fi de 18,4 metri.

Finantat prin Programul Operational Sectorial in Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene si de la bugetul statului, proiectul are ca termen de finalizare data de 31 octombrie 2014.

Proiectul, intitulat “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunare – Marea Neagra si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta”, va fi continuat prin urmatoarele obiective:

-podul hobanat peste Canalul Dunare - Marea Neagra la km 0+540, avand o lungime totala de 360 m, din care 200 m are deschiderea centrala si alte doua deschideri marginale de cate 80 m;

-viaducte de acces la pod;

-un viaduct pe malul stang cu o lungime de 281,15 m (spre Constanta), cu 8 deschideri;

-un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 m (spre Agigea), cu 8 deschideri;

-un pasaj de trecere la nivel cu calea ferata;

-lucrari de drumuri de acces spre zona de nord si de sud a Portului Constanta, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanta (A4), cu o lungime totala de 1.700 m;

-lucrari de constructii civile si anume doua cladiri pentru asigurarea controlului accesului in port;

-parcari in zonele de acces la noile porti de acces, 7 si 10 bis;

-lucrari hidrotehnice si de consolidari.