Compania a negociat tot weekendul cu producatorul auto chinez Geely pentru a obtine o recapitalizare, insa cele doua parti nu au putut ajunge la un acord, potrivit The Guardian.

Grupul chinez detine deja 20% din actiunile Manganeze Bronze, participatie preluata in 2006 in baza unui acord prin care compania britanica se aprovizioneaza cu piese si componente de caroserie din China. Automobilele sunt asamblate in Marea Britanie, unde compania are aproape 300 de angajati.

Geely si-a asigurat exclusivitatea pe distributia taxiurilor negre in China si pe alte piete asiatice, iar compania britanica spera sa lanseze in 2014, impreuna cu partenerul chinez, un model de taxi sedan. Firma britanica va fi de asemenea distribuitorul Geely odata ce grupul chinez va intra pe piata britanica.

Manganese Bronze a produs peste 100.000 de taxiuri de la inceputul activitatii, in 1948, potrivit Bloomberg.

Taxiurile "Hackney" au aparut la inceputul secolului XX ca trasuri conforme cu noile reglementari ale vremurilor, care prevedeau ca taxiurile trebuie sa poata intoarce intr-un cerc cu circumferinta de maximum 25 de picioare, mai putin de 8 metri. Design-ul taxiurilor negre produse de Manganese Bronze pastreaza liniile taxiurilor-trasura de la inceputul secolului trecut.

Actiunile companiei sunt suspendate de la tranzactionare din 12 octombrie, ultima cotatie fiind de 10 pence, care ii confera o valoare de piata de 3 milioane de lire, in scadere cu 69% de la inceputul anului. Acum 5 ani, actiunile Manganese Bronze valorau peste 800 pence (8 lire sterline).

Manganese Bronze a decazut odata cu pierderea monopolului dupa ce soferii de taxi din Londra au primit permisiunea autoritatilor sa utilizeze modelul Mercedes Vito. Nissan pregateste de asemenea propria varianta a taxiului negru.