Harris Aslam face deja parte din consiliul de conducere al Nisa Retail, care aprovizioneza cu alimente peste 2.500 de magazine din Marea Britanie si Irlanda.

Acum el l-a instiintat pe presedintele grupului ca intentioneaza sa participe la alegerile pentru pozitia de director executiv. Si crede ca are si sanse sa castige, avand in vedere experienta pe care o are.

Harris Aslam s-a implicat, de la 13 ani, in afacerea familiei, care detine o bacanie, si s-a angajat la Nisa in urma cu trei ani, impreuna cu varul sau Raza Rehman. Cei doi administreaza trei magazine in Fife (Scotia) si vor sa ajunga la sase.

Tanarul, care isi imparte timpul intre job si studii pentru a-si lua diploma in Drept, are deja o “viziune” despre cum o sa arate compania in cinci ani, cu o cifra de afaceri de peste 2 miliarde de lire sterline. Si considera ca tineretea lui nu va fi o bariera in a-si indeplini visul de a conduce afacerea.

“In urma cu doi ani, cand am aplicat pentru pozitia pe care o am acum, am fost criticat pentru lipsa mea de experienta. Am avut trei contra-candidati cu mai multa experienta, dar membrii board-ului m-au ales pe mine”, a spus Aslam.

Reprezentantii Nisa sustin insa ca Harris Aslan ar mai avea de asteptat pana sa ajunga intr-o pozitie de conducere atat de importanta. “Oricine poate candida pentru aceasta pozitie, dar experienta intr-o pozitie de top management va constitui un puternic avantaj pentru selectare”, a anuntat compania intr-o declaratie scrisa.

Chiar daca este foarte tanar, Harris Aslam are un CV impresionant in domeniul retailului, inclusiv un job in boardul de conducere al lantului de bricolaj B&Q. In prezent, isi continua studiile universitare si vrea sa obtina o dimploma in Drept de la Universitatea Abertay din Dundee. Harris este, de asemenea, si un mare fan la jocului de strategie Monopoly, care se bazeaza pe investitii imobiliare.

Lantul Nisa a fost lansat in 1977, in Scunthorpe, sub numele de Asociatia Supermarketurilor Independente din Nord, pentru a proteja interesele micilor comercianti. A inceput cu 30 de membri, cu afaceri cumulate de 20 de milioane de lire sterline, ajungand in prezent o retea nationala, cu vanzari de peste 1,6 miliarde de lire.

Asociatia nu detine niciun magazin, dar negociaza cu producatorii preturi de distributie mai mici pentru magazinele membre, care platesc in schimb o cotizatie.

Actualul director executiv al asociatiei, Neil Turton, a anuntat luna trecuta ca se retrage din companie dupa 23 de ani, lansand astfel competitia pentru alegerea unui succesor.