Rousseff a anuntat ca guvernul va vinde, pentru inceput, contractele de concesiune pentru noua autostrazi (7.500 kilometri) si 12 linii de cale ferata (12.000 kilometri), urmand sa extinda apoi programul catre alte proiecte si zone ale infrastructurii.

"Incepem cu drumurile si caile ferate, insa, evident, vom avea grija si de aeroporturi, porturi si de caile navigabile", a declarat presedintele la o intalnire a politicienilor de top si liderilor din mediul de afaceri, organizata in Brasilia, citat de Financial Times.

Cresterea economica a Braziliei a incetinit semnificativ in ultimele 12 luni, odata cu cresterea costurilor din industrie din cauza investitiilor insuficiente in infrastructura si deficitului de muncitori calificati.

Produsul Intern Brut al tarii a crescut in 2010 cu 7,5%, cea mai puternica rata de expansiune din ultimii 20 de ani. Cresterea a incetinit anul trecut la 2,7%, iar pentru acest an este prognozat un plus de maximum 2%.

Masurile vor dubla capacitatea principalelor magistrale de cale ferata din Brazilia, a declarat ministrul Tarnsporturilor Paulo Passos, prezent la eveniment. Din investitia totala de 133 miliarde reali, 79,5 miliarde urmeaza sa fie cheltuiti in urmatorii cinci ani, iar restul sumei intr-un orizont de 25 de ani. Finantarea va fi asigurata la costuri favorabile de catre banca de dezvoltare BNDES, controlata de stat.