Planul maret al celei mai mari economii din America Latina
Presedintele Braziliei, Dilma Rousseff, a lansat recent un program de stimulare a economiei, in valoare de 133 miliarde de reali (echivalentul a 66 miliarde de dolari). Oficialul brazilian mizeaza pe atragerea de investitii in infrastructura si consolidarea increderii pietelor in cea mai mare economie a Americii Latine, noteaza Financial Times, preluat de CNN.
Rousseff a anuntat ca guvernul va vinde, pentru inceput, contractele de concesiune pentru noua autostrazi (7.500 kilometri) si 12 linii de cale ferata (12.000 kilometri), urmand sa extinda apoi programul catre alte proiecte si zone ale infrastructurii.
"Incepem cu drumurile si caile ferate, insa, evident, vom avea grija si de aeroporturi, porturi si de caile navigabile", a declarat presedintele la o intalnire a politicienilor de top si liderilor din mediul de afaceri, organizata in Brasilia, citat de Financial Times.
Cresterea economica a Braziliei a incetinit semnificativ in ultimele 12 luni, odata cu cresterea costurilor din industrie din cauza investitiilor insuficiente in infrastructura si deficitului de muncitori calificati.
Produsul Intern Brut al tarii a crescut in 2010 cu 7,5%, cea mai puternica rata de expansiune din ultimii 20 de ani. Cresterea a incetinit anul trecut la 2,7%, iar pentru acest an este prognozat un plus de maximum 2%.
Masurile vor dubla capacitatea principalelor magistrale de cale ferata din Brazilia, a declarat ministrul Tarnsporturilor Paulo Passos, prezent la eveniment. Din investitia totala de 133 miliarde reali, 79,5 miliarde urmeaza sa fie cheltuiti in urmatorii cinci ani, iar restul sumei intr-un orizont de 25 de ani. Finantarea va fi asigurata la costuri favorabile de catre banca de dezvoltare BNDES, controlata de stat.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS