Japonezii incep sa vanda roboti care pot fi utilizati ca bone, infirmieri sau insotitori pentru petreceri. Cat costa “jucaria” buna la toate
Compania japoneza SoftBank a anuntat joi ca va incepe sa vanda roboti umanoizi pentru uz personal, in februarie 2015, si va patrunde intr-un sector de activitate considerat vital pentru rezolvarea problemelor cauzate de insuficienta fortei de munca intr-o tara cu o populatie tot mai imbatranita.
Robotii, inzestrati cu dispozitive folosite de industria telefoanelor mobile si de cea a internetului, pot fi utilizati ca bone, infirmieri, personal medical pentru situatii de urgenta si chiar insotitori pentru petreceri. Robotii vor fi pusi in vanzare cu pretul de 198.000 de yeni (1.900 dolari) si sunt capabili sa invete si sa exprime emotii, a precizat CEO-ul companiei nipone, Masayoshi Son, intr-o conferinta de presa.
Potrivit Reuters, un prototip va fi prezentat in aceasta saptamana, urmand sa ii ajute pe clientii care se vor prezenta intr-unul dintre magazinele de telefoane mobile detinute de SoftBank in Japonia. Acest robot subtire, inalt cam de un metru, botezat "Pepper", l-a insotit pe Masayoshi Son la conferinta de presa si a raspuns intrebarilor ce i-au fost adresate de reporteri, cu o voce usor pitigaiata, de baiat preadolescent.
"Oamenii spun despre anumite persoane ca sunt «roboti», pentru ca nu au emotii, nu au inima. Pentru prima data in istoria omenirii, va prezentam un robot cu inima, cu emotii", a spus Masayoshi Son.
Robotii au fost conceputi de compania franceza Aldebaran, ale carei actiuni sunt detinute, partial, de SoftBank din 2012, si vor fi manufacturati de compania Hon Hai Precision Industry Co Ltd. din Taiwan.
Robotii niponi vor utiliza tehnologia cloud pentru a face schimb de date si pentru a-si dezvolta propriile capacitati emotive. Ei nu vor face schimb insa de informatii personale despre stapanii lor.
Populatia Japoniei este una dintre populatiile cu cel mai mare ritm de imbatranire din lume, iar Guvernul nipon spera ca firmele private vor putea sa contracareze declinul accelerat al fortei de munca japoneze prin folosirea pe scara larga a robotilor.
Mai multe companii japoneze specializate in tehnologie mizeaza pe robotica pentru a-si stimula cresterea si dezvoltarea pe piata. Panasonic Corp si subsidiara sa ActiveLink Co Ltd. au prezentat in aceasta saptamana o serie de prototipuri de veste si costume robotizate care ii ajuta pe oameni in timpul muncilor fizice dificile, precum deplasarea unor incarcaturi grele si culegerea fructelor. Robotii personali sau "de gospodarie", precum Asimo, creat de Honda Motor Co., sunt produsi in Japonia de peste un deceniu si sunt considerati ca potentiali inlocuitori ai ingrijitorilor medicali ai persoanelor in varsta.
Piata totala aferenta industriei robotice din Japonia era de 860 de miliarde de yeni (8,38 miliarde de dolari) in 2012. Potrivit previziunilor, aceasta piata urmeaza sa se tripleze si sa ajunga la 2,85 trilioane de yeni pana in anul 2020.
Potrivit Reuters, Guvernul nipon a alcatuit o strategie care vizeaza "o revolutie robotica" cu scopul de a creste de 20 de ori gradul de utilizare a robotilor in agricultura si sa dubleze utilizarea lor in sectorul manufacturier.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS