Japonezii incep sa vanda roboti care pot fi utilizati ca bone, infirmieri sau insotitori pentru petreceri. Cat costa “jucaria” buna la toate
Compania japoneza SoftBank a anuntat joi ca va incepe sa vanda roboti umanoizi pentru uz personal, in februarie 2015, si va patrunde intr-un sector de activitate considerat vital pentru rezolvarea problemelor cauzate de insuficienta fortei de munca intr-o tara cu o populatie tot mai imbatranita.
Robotii, inzestrati cu dispozitive folosite de industria telefoanelor mobile si de cea a internetului, pot fi utilizati ca bone, infirmieri, personal medical pentru situatii de urgenta si chiar insotitori pentru petreceri. Robotii vor fi pusi in vanzare cu pretul de 198.000 de yeni (1.900 dolari) si sunt capabili sa invete si sa exprime emotii, a precizat CEO-ul companiei nipone, Masayoshi Son, intr-o conferinta de presa.
Potrivit Reuters, un prototip va fi prezentat in aceasta saptamana, urmand sa ii ajute pe clientii care se vor prezenta intr-unul dintre magazinele de telefoane mobile detinute de SoftBank in Japonia. Acest robot subtire, inalt cam de un metru, botezat "Pepper", l-a insotit pe Masayoshi Son la conferinta de presa si a raspuns intrebarilor ce i-au fost adresate de reporteri, cu o voce usor pitigaiata, de baiat preadolescent.
"Oamenii spun despre anumite persoane ca sunt «roboti», pentru ca nu au emotii, nu au inima. Pentru prima data in istoria omenirii, va prezentam un robot cu inima, cu emotii", a spus Masayoshi Son.
Robotii au fost conceputi de compania franceza Aldebaran, ale carei actiuni sunt detinute, partial, de SoftBank din 2012, si vor fi manufacturati de compania Hon Hai Precision Industry Co Ltd. din Taiwan.
Robotii niponi vor utiliza tehnologia cloud pentru a face schimb de date si pentru a-si dezvolta propriile capacitati emotive. Ei nu vor face schimb insa de informatii personale despre stapanii lor.
Populatia Japoniei este una dintre populatiile cu cel mai mare ritm de imbatranire din lume, iar Guvernul nipon spera ca firmele private vor putea sa contracareze declinul accelerat al fortei de munca japoneze prin folosirea pe scara larga a robotilor.
Mai multe companii japoneze specializate in tehnologie mizeaza pe robotica pentru a-si stimula cresterea si dezvoltarea pe piata. Panasonic Corp si subsidiara sa ActiveLink Co Ltd. au prezentat in aceasta saptamana o serie de prototipuri de veste si costume robotizate care ii ajuta pe oameni in timpul muncilor fizice dificile, precum deplasarea unor incarcaturi grele si culegerea fructelor. Robotii personali sau "de gospodarie", precum Asimo, creat de Honda Motor Co., sunt produsi in Japonia de peste un deceniu si sunt considerati ca potentiali inlocuitori ai ingrijitorilor medicali ai persoanelor in varsta.
Piata totala aferenta industriei robotice din Japonia era de 860 de miliarde de yeni (8,38 miliarde de dolari) in 2012. Potrivit previziunilor, aceasta piata urmeaza sa se tripleze si sa ajunga la 2,85 trilioane de yeni pana in anul 2020.
Potrivit Reuters, Guvernul nipon a alcatuit o strategie care vizeaza "o revolutie robotica" cu scopul de a creste de 20 de ori gradul de utilizare a robotilor in agricultura si sa dubleze utilizarea lor in sectorul manufacturier.
Pe acelasi subiect: