Europa de Est, scoasă din criză de chinezii bogați. Apetitul asiaticilor pentru automobile de lux salvează locuri de muncă în uzinele europene
Porsche
Apetitul Chinei pentru automobile premium este o veste bună pentru economiile din Europa de Est, care anterior erau îngrijorate cu privire la gradul lor ridicat de dependenţă faţă de uzinele care produc automobile, transmite Bloomberg.
Slovacia şi Cehia, ţările cu cele mai mari producţii de automobile per capita din lume, au închis magazinele şi barurile pentru a ţine sub control cel de-al doilea val de infecţii cu COVID-19.
Însă uzinele lor auto continuă să producă automobile de lux precum Porsche Cayenne pentru Asia şi SUA dar şi o gamă largă de modele cu costuri mai mici precum Peugeot şi Skoda pentru clienţii mai aproape de casă.
Producătorul britanic Jaguar Land Rover Automotive Plc, care în urmă cu doi ani a inaugurat o uzină în Slovacia, a înregistrat o îmbunătăţire "remarcabilă" a cererii în trimestrul al treilea, în condiţiile în care "vânzările în China au fost deosebit de încurajatoare", a spus Russel Leslie, directorul acestei uzine care produce modelele SUV Discovery şi Defender.
"China, SUA şi Marea Britanie sunt pieţe foarte mari pentru noi. Continuăm să vedem tendinţe bune acolo", a precizat Russel Leslie, potrivit Agerpres.
Investiţiile în industria auto au ajutat la transformarea ţărilor din Europa de Est. Atrase de mâna de lucru ieftină dar calificată precum şi de apropierea de marile pieţe europene, o serie de producători importanţi au construit uzine moderne în întreaga regiune.
Însă, Slovacia şi Cehia se disting faţă de restul statelor din regiune în condiţiile în care sectorul auto este responsabil pentru jumătate din producţia industrială în Slovacia şi un sfert în Cehia. Este un procent mult mai mare decât în Germania sau Franţa.
Un astfel de grad sporit de dependenţă a ridicat semne de întrebare. Numeroşi politicieni şi economişti susţin că o astfel de dependenţă sporită de sectorul auto face ţările vulnerabile la modificarea cererii globale precum şi la întreruperile în lanţurile de aprovizionare înregistrat cu ocazia primului val al pandemiei. Un alt risc este tranziţia spre vehiculele electrice, care în cele din urmă vor elimina o mare parte din producţia Cehiei şi Slovaciei, care este legată de motoarele cu combustie internă.
Însă cele două ţări au reuşit să îşi repornească rapid producţia după carantină din primăvară şi în prezent reuşesc să o menţină deschisă. Atât Slovacia cât şi Cehia au înregistrat în trimestrul al treilea creşteri peste aşteptările analiştilor.
"Accentul prea mare pe industria manufacturieră al economiei Cehiei, un aspect deseori criticat, poate fi în prezent, la fel ca şi în primul val al pandemiei, un avantaj", a subliniat Martin Gurtler, economist la Komercni Banka AS.
Cu o populaţie totală de 16 milioane de persoane, Cehia şi Slovacia depind de clienţii de dincolo graniţelor lor. Anul trecut, 85% din vânzările totale în valoare de 1.100 miliarde coroane (49 miliarde de dolari) ale industriei auto din Cehia au venit din exporturi. Ponderea este chiar mai mare în cazul Slovaciei, care produce de două ori mai multe automobile decât Italia la o populaţie de zece ori mai mică.
În pofida mişcărilor tectonice care se prefigurează în viitor în industria auto, Cehia şi Slovacia pot continua să ofere o bază de producţie după ce pandemia va fi îmblânzită, susţine Russel Leslie. "Industria auto înregistrează cea mai rapidă evoluţie pe care am văzut-o în ultimii 17 de ani, migrând spre conectivitate, automatizare şi acest lucru aduce oportunităţi mari", a spus Russel Leslie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS