Comisia Europeana: Romania nu trebuie sa se teama ca va fi exclusa din proiectele UE, intr-o Europa cu mai multe viteze
Comisia Europeana
Comisia Europeana considera ca Romania, la fel ca si alte tari membre UE, nu trebuie sa se teama de perspectiva unei Uniuni cu mai multe viteze, pentru ca acest lucru nu va insemna excludere de la proiectele comune, a declarat, miercuri, purtatorul de cuvant al Executivului european, Margaritis Schinas.
Purtatorul de cuvant al Comisiei Europene, Margaritis Schinas, a afirmat ca ideile lansate de catre presedintele Comisiei, Jean Claude Juncker, privind viitorul UE au fost gresit intelese in state membre precum Romania.
"Contrar criticilor din anumite tari, inclusiv Romania, nu ne aflam pe un drum cu o singura directie, catre Europa cu mai multe viteze. Vreau sa fiu foarte clar: nu exista o singura optiune pentru viitor. Este o gama larga de optiuni, sunt multe modele diferite pe care vrem sa le discutam deschis", a afirmat Schinas, citat de News.ro.
El a criticat afirmatii precum cele ca o Europa cu mai multe viteze ar insemna o noua Cortina de Fier sau o "reinventare a zidurilor" in UE. "Unul dintre lucrurile frumoase la o Europa unita este exact faptul ca am renuntat la clivaje, la ziduri. (...) Carta Alba (a lui Juncker - n.r.) nu este despre diviziune, ci despre o dezbatere comuna”, a spus el.
Purtatorul de cuvant al Comisiei a afirmat ca romanii nu au de ce sa se teama si nu trebuie sa priveasca ideea Europei cu mai multe viteze ca fiind singura solutie sau nici macar una negativa pentru tara noastra. "Poporul roman si autoritatile din Romania sa nu se teama ca acesta este un drum care duce spre excluziune, ci spre o ajustare a cursului", a afirmat el.
O pozitie asemanatoare a avut si sefa Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, Angela Cristea, care a precizat ca Romania nu va ramane in urma altor state din punct de vedere al vitezei de integrare in Uniunea Europeana, in cazul unui scenariu in care unele state vor avea o libertate de decizie mai mare in ceea ce priveste viteza de integrare.
Unul dintre scenariile privind viitorul UE dupa pasul decisiv facut de Marea Britanie, de iesire din uniune, vizeaza o Europa ”cu mai multe viteze”. Acest scenariu va lasa libertate statelor de a avea o viteza de integrare mai mare sau mai mica, iar asta a elimentat temerile potrivit carora Romania, unul dintre cele mai sarace tari, ar putea ramane in urma celorlalte. Aceasta temere nu este jusitificata, in contextul in care Romania ia parte la proiecte cu o viteza mare de integrare, a declarat Cristea.
”In acest scenariu, cine va dori sa faca mai mult in ceea ce priveste integrare, va face mai mult. Cine vrea sa faca mai putin, va face mai putin. Insa, nu ne propunem sa impartim UE in state care vor inainta mai rapid, si altele care sa inainteze mai lent. Se proiecteaza o temere, nu asta am vrut”, a afirmat Cristea.
Seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania a subliniat ca, la nivelul comisiei, se doreste ca Marea Britanie sa fie primul si ultimul stat care iese din UE. Brexit-ul a provocat discutii aprinse la nivelul liderilor europeni legate de modul in care ar trebui sa fie schimbat modul in care coopereaza intre ele statele europene. Insa, in toate scenariile avansate pana acum, economia este un domeniu esential pentru a pastra UE competitiva la nivel international.
Presedintele Comisiei Europene Jean-Claude Juncker, a declarat recent ca Europa ”cu mai multe viteze” pe care o vor unii dintre liderii europeni dupa Brexit, spre marea nemultumire a tarilor est-europene, nu vizeaza sa creeze ”o noua Cortina de Fier”.
Liderii unor state din Europa Centrala si de Est se tem ca o Europa cu mai multe viteze va insemna o marginalizare a acestor tari in ceea ce priveste procesul decizional la nivelul UE.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS