Cehia dă undă verde pentru construcția unui canal care va lega Dunărea de Marea Nordului
Praga, Dunare
Guvernul ceh a aprobat prima fază a unui canal care va face legătura între Dunăre şi Marea Nordului, a anunţat luni ministrul ceh al Industriei şi Comerţului, Karel Havlícek.
Potrivit postului de radio Radio Prague International, costul total ar urma să se ridice la aproximativ 15 miliarde de coroane (peste 500 de milioane de euro), iar lucrările de construcţie ar putea demara în 2030.
"Acesta nu este un proiect megalomanic, este un proiect supranaţional obişnuit care va fi finanţat, parţial, cu fonduri europene. Vom încerca să îl includem pe lista proiectelor TEN-T", a declarat Karel Havlícek, potrivit Agerpres.
Spre deosebire de planul original, care viza conectarea fluviilor Dunăre, Oder şi Elba, un studiu efectuat de Ministerul Industriei şi Comerţului din Cehia mizează doar pe conectarea Dunării cu Oder.
Karel Havlícek a subliniat că rezultatele studiilor arată că proiectul este atât realist cât şi unul benefic pentru regiunea înconjurătoare. De exemplu, va oferi un acces mai facil pentru industria locală pe pieţele europene şi mondiale precum şi oportunităţi pentru sectorul turismului.
Prima fază a proiectului implică îmbunătăţirea infrastructurii între oraşul ceh Ostrava şi graniţa cu Polonia, unde viitorul canal ar urma să facă legătura cu secţiunea poloneză care ar urma să ajungă până în oraşul Kozle, aflat la intersecţia râurilor Oder şi Klodnica.
Ulterior, acest prim tronson al canalului ar urma să fie conectat cu Dunărea. Planul original care viza conectarea canalului cu râul Elba pare să fie abandonat de Ministerul ceh al Industriei şi Comerţului deoarece a fost considerat mai puţin viabil din punct de vedere economic.
Susţinătorii acestui proiect, printre care se numără şi preşedintele Cehiei, Milos Zeman, susţin că aceasta este un mijloc pentru relansarea sistemului de transport fluvial din Cehia, precum şi pentru creşterea rezervei de apă. În schimb, ecologiştii susţin că acest canal va distruge ecosistemul natural din Europa Centrală şi va avea un impact negativ asupra reţelei fluviale din regiune.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS