Guvernul anunță cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani: podul suspendat peste Dunăre de la Brăila
Proiectul Podului de la Brăila are o valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii 27 de ani lansate în România şi va fi construit de o asociere de firme din Europa şi din Asia, ceea ce oferă un plus de simbolistică importanţei acestui proiect, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Felix Stroe.
"Semnăm astăzi contractul pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii 27 de ani lansate în România. Este un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, ce va fi construit de o asociere de firme din Europa şi din Asia, ceea ce oferă un plus de simbolistică importanţei acestui proiect. După ce va fi realizat, Podul de la Brăila va fi al treilea proiect de acest fel din Europa", a spus Stroe, citat de Agerpres.
La rândul său, directorul general interimar al CNAIR, Ştefan Ioniţă, a subliniat că implementarea acestui proiect va duce la o dublare a PIB-ului în regiune.
"Mă bucur pentru semnarea acestui contract. Este unul dintre primele proiecte pe care le-am promovat în calitate de director general al CNAIR. Totul a debutat în aprilie 2017. Vreau să vă spun că m-am ocupat şi în faza de realizare a proiectului, a documentaţiei. Este unul dintre cele mai complexe proiecte pe care România le-a realizat după Revoluţie. Este un obiectiv care, odată cu implementarea lui, va aduce un plus economic în zonă, estimez o creştere a PIB - se va dubla - consider eu din analizele cost - beneficiu pe care le-a realizat proiectantul. Deschiderea centrală a acestui obiectiv se face printr-o singură trecere peste Dunăre, undeva la 1.120 de metri, cu 2 viaducte, plus infrastructura de racordare la căile de comunicaţii. Bineînţeles că s-a avut în vedere şi racordarea la drumurile de mare viteză Focşani - Galaţi-Brăila şi Brăila - Tulcea, astfel încât acest pod să fie pus în valoare", a precizat acesta.
Potrivit sursei citate, durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare şi 36 de luni execuţia.
"Acest obiectiv are în vedere legăturile cu aceste provincii istorice şi creează o dezvoltare economică foarte bună pentru această regiune. Durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni - 12 luni este proiectarea şi 36 de luni execuţia. Valoarea contractului este de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar acest obiectiv se va implementa într-un mod mult mai sănătos, astfel încât vom avea două ordine de începere - unul pentru proiectare şi unul pentru execuţie. De ce? Pentru că antreprenorul va realiza toate elementele necesare, astfel încât să obţină autorizaţie de construcţie într-un timp rezonabil, să nu mai stea în acele blocaje legate de exproprieri, de posibile relocări de utilităţi pe care nu le facem aşa cum se cuvine", a explicat Ioniţă.
El a adăugat că în cazul acest proiect de investiţii termenul de garanţie este de 10 ani.
Valoarea contractului pentru execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila este de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar antreprenorul este Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
Proiectul care ca scop crearea unei căi de comunicaţie modernă cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea, Constanţa, creşterii siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS