Prabusirea unui colos. Cum s-a risipit CFR, “a doua armata a tarii”, unde in ’89 lucra 1% din populatia Romaniei
Traim intr-o epoca in care trenurile ating 400 km/ora, circula pe sub mari si strabat sute de kilometri strapungand muntii. Tehnologia a evoluat atat de mult, incat banala roata de tren a fost inlocuita cu magneti sau perne de aer.
In China si SUA se vorbeste de trenurile care sa circule prin tuneluri vidate, de altfel o inventie a romanului Henri Coanda, care ar reduce la minimum frecarea cu aerul, atingand astfel viteze inimaginabile.
Si la acest capitol, Romania pare sa nu se afle pe planeta pe care sutele de kilometri parcursi cu trenul intr-o ora cresc de la o zi la alta si nici macar pe continentul care a construit o linie de cale ferata la peste 100 de metri adancime, pe sub Canalul Manecii.
Romania este tara in care viteza medie cu care se circula pe caile ferate este de 45 km/ora, cu 15 km mai putin fata de 1989, in care distanta Bucuresti-Baia Mare se parcurge in 14 ore, cu 4 ore mai mult decat inainte de Revolutie si in care de la Bucuresti la Buzau trenul face cu 40 de minute mai mult ca in 1938.
Pe acelasi subiect: