Potrivit comunicatului, cele 34.000 de tone au fost transportate in patru loturi, intr-o gama extinsa de grosimi si latimi.

"Proiectul a avut o semnificatie aparte pentru noi, data fiind anvergura acestuia. Laminoarele de tabla groasa din Galati sunt capabile sa fabrice si sa livreze produse pentru aplicatii numeroase. Pentru podul Osman Gazi am creat solutii tehnice si comerciale personalizate", a declarat Bruno Ribo, director general al Diviziei Europene de Produse Plate, Est - Sud, a ArcelorMittal.

Podul, inaugurat saptamana trecuta, traverseaza Golful Izmit, in zona de Nord - Vest a Turciei si are o lungime totala de 2.682 de metri si o deschidere maxima de 1.550 de metri intre pilonii principali.

ArcelorMittal este cea mai mare companie siderurgica si miniera din lume, prezenta in peste 60 de tari, in 19 dintre acestea avand unitati proprii de productie.

In 2015, ArcelorMittal a inregistrat venituri de 63,6 miliarde de dolari si o productie de otel de 92,5 milioane de tone, iar productia de minereu de fier a fost de 62,8 milioane de tone.

ArcelorMittal este cotat la bursele din New York (MT), Amsterdam (MT), Paris (MT), Luxemburg (MT) si la bursele spaniole de la Barcelona, Bilbao, Madrid si Valencia (MTS).

Botezat Osman Gazi, dupa numele sultanului Osman I care a dat numele dinastiei otomane in secolul al XIV-lea, acest pod peste Marea Marmara, unul dintre cele mai lungi poduri suspendate in lume, constituie tronsonul principal al proiectului autorutier Gebze-Orhangazi-Izmir, lung de 433 km.

Aceasta autostrada urmeaza sa scurteze durata calatoriei intre mai multe orase si districte in regiunea vestica industrializata a Turciei.

Suma totala a investitiilor pentru proiect este de 9 miliarde de dolari si se inscrie in cadrul ambitioaselor obiective ale lui Erdogan pentru anul 2023, cand va fi celebrat centenarul Republicii Turcia.