Publicis Groupe fuzioneaza cu principalul sau rival, Omnicom, creand cel mai mare grup pe piata publicitatii, la nivel mondial
Publicis si Omnicom, doua dintre cele mai mari companii de publicitate din lume, au anuntat, duminica, la Paris, ca vor fuziona, creand astfel cel mai mare grup de advertising la nivel mondial, cu o valoare de piata de 35,1 miliarde de dolari, scrie Reuters.
Noul grup va avea birouri atat la Paris, cat si la news York, iar fuziunea se va finaliza la sfarsitul trimestrului patru din 2013 sau primul trimestru din 2014, au anuntat reprezenantii grupului francez Publicis.
Actionarii fiecareia dintre cele doua companii vor detine aproximativ 50% din noua entitate, care se va numi Publicis Omnicom Group. Actualii sefi ai Publicis, Maurice Levy, si Omnicom, John Wren, vor fi codirectori generali.
Companiile au impreuna o valoare combinata pe bursa de peste 35 miliarde de dolari si venituri de 23 miliarde de dolari anul trecut.
Alianta va aduce sub acelasi acoperis agentii precum BBDO Worldwide (Omnicom) cu Leo Burnett si Saatchi & Saatchi (ambele Publicis), sporind prezenta pe toate pietele importante. Tranzactia va asigura noului grup si mai multa greutate pentru a negocia tarife mai bune pentru clienti în privinta publicitatii TV, internet si print, intr-o perioada in care industria globala se profil arata semne de recuperare, informeaza Bloomberg.
Publicis aduce noului grup un portofoliu substantial de active in sectorul digital, inclusiv Digitas, LBi International si Razorfish, precum si agentii pe piete emergente, in timp ce punctul forte al Omnicom este prezenta puternica in SUA.
Fuziunea va atrage, probabil, atentia autoritatilor de reglementare din Europa si SUA, avand în vedere posibila cota de piata si domeniile comune de activitate.
Printre retelele Omnicom se afla BBDO Worldwide, TBWA Worldwide si DDB Worldwide Communications Group. Publicis detine retelele Publicis Worldwide, Leo Burnett Worldwide si DigitasLBi.
Pe acelasi subiect: