Cei mai mari jucatori din IT, advertising online, comert electronic si comunicare vor discuta in cele doua zile de festival despre impactul Internetului si continutul video digital in dezvoltarea televiziunii, dar si despre cat de eficiente sunt campaniile publicitare in mass-media audio-vizuala si online.

La evenimentul vor participa si marile branduri din PR si comunicare, precum Saatchi & Saatchi, Duval Guillaume Modem, McCann Erickson sau Grey Group.
 
Va exista si o sectiune dedicata jocurilor si Internetului mobil. Reprezentanti ai companiilor Deezer, Orange, Ubisoft, Gameforge vor vorbi despre cele doua domenii.

De asemenea, festivalul va cuprinde si momente de stand-up comedy, de altfel, o seara dedicata filmuletelor virale si umorului online, un concurs al dezvoltatorilor de aplicatii mobile, ceremonia de decernare a premiilor IAB MIXX, precum si intalniri interesante intre vedete si fanii lor de pe Facebook.

Nu in ultimul rand, evenimentul de anul acesta ofera sansa antreprenorilor sa-si promoveze ideile de afaceri in 200 de secunde. Cele mai interesante start-up-uri vor putea astfel sa atraga atentia marilor companii din IT si comunicare.  

Prima zi a ICEEfest va analiza in detaliu impactul pe care Internetul si continutul video digital il are in dezvoltarea industriei de televiziune.  Un subiect sensibil, mai ales la noi, unde in urma declararii ilegale a rebate-ului in TV de catre Guvern, prima intrebare este daca bugetele alocate publicitatii video vor migra sau nu catre Internet. Dar si in general, unde producatorii se intreaba daca e mai intelept sa pastreze continutul pe site-uri proprii sau sa il ofere diverselor platforme. 

In plus, lansarea oficiala a Youtube in Romania a venit cu un mesaj evident: campaniile video TV nu mai pot ocoli online-ul.  In prima sesiune, reprezentantul Youtube Tomasz Czudowski va sustine o prezentare, dupa care o echipa ampla din partea Google va analiza Youtube, atat din punct de vedere al relatiei cu producatorii de continut, cat si al modului in care e abordata piata de advertising.  Trainingul de content va fi sustinut de Maciej Sojka, cel care raspunde de parteneriatele de continut ale Youtube in Europa Centrala si de Est, iar discutia va lamuri dilemele producatorilor de continut video, inclusiv continutul produs la TV, legat de modul in care acesta trebuie utilizat online pentru o monetizare cat mai eficienta.  Dupa, va urma o incursiune in studii de caz si formate disponibile pe Youtube si in Romania pentru clientii de publicitate interesati de performante cat mai bune in domeniu, training sustinul de Bogdana Butnar si Doina Costache de la Google Romania. 

Tot din acest domeniu, o alta companie globala majora prezenta la ICEEfest este DG Mediamind, care crede cu tarie ca viitorul este al campaniilor publicitare integrate TV si online.   Tej Rekhi, International Innovation Strategist, va sustine o prezentare inspirationala in acest sens, apoi playeri globali majori precum HBO, Discovery Channel si BBC vor schimba opinii cu televiziuni sau platforme importante din regiune.

Lansat in 2008 ca eveniment local sub brandul RoNewMedia, ICEEfest s-a transformat intr-un concept regional, devenind unul dintre cele mai importante evenimente din industria digitala. Editia de anul acesta va cuprinde conferinte, sesiuni de training, expozitii, dezbateri si ceremonii de premiere si se va desfasura pe parcursul a doua zile (6 si 7 iunie) la Grand Cinema Digiplex, in Baneasa shopping Center.

Niciuna din componentele brandului gandit acum 5 ani nu mai este valabila: nici „ro”, nici „new”, si nici „media”. Nu mai vorbim doar de Romania, ci de o industrie globala si regionala, „new media” nu mai e „new” deloc, iar internetul nu este doar media, ci un mediu in care zona de content este doar o parte”, explica decizia de rebranding Dragos Stanca, fondator RoNewMedia si managing partner Thinkdigital Romania (companie care a fuzionat recent cu Q2M), intr-un comunicat.

Intrarea la ICEEfest 2013 se face pe baza de bilet. Pot fi achizitionate bilete de o zi (90 euro pentru ziua I sau II), bilete pentru anumite sectiuni ale evenimentului (Stars of the Internet | IAB MIXX Awards | Party – prima zi – 5 euro, Stand Up Comedy Show & Viral Movie Night – ziua a II-a – 5 euro, Great Mobile Ideas Workshop cu Tom Eslinger – 30 euro) sau abonamente full care permit accesul vizitatorilor in ambele zile ale festivalului. Cei care vor opta pentru varianta full vor putea castiga un abonament anual pentru publicatiile Ziarul Financiar si Business Magazin, al carui pret depaseste 130 euro. Biletele sunt disponibile pe site-ul www.ICEEfest.com.