Dezvoltatorii imobiliari se indreapta catre orasele cu 200.000 locuitori, unde vor sa investeasca in parcuri de retail
Mall
Dezvoltatorii imobiliari vor investi, in urmatorii ani, in special in parcuri de retail, in orasele mici, cu mai putin de 200.000 de locuitori, locuri unde mall-urile nu sunt rentabile, a spus Liana Dumitru, director la Colliers Romania, intr-o conferinta de specialitate.
“Anul a inceput bine, cu un sentiment de incredere al retailerilor. Doua noi mall-uri vor fi date in folosinta in acest an, precum si multe extensii si renovari. Dupa cum ne arata piata si puterea de cumparare in crestere a romanilor, ne asteptam, in continuare, la livrari noi chiar si in orase mici cu mai putin de 200.000 de locuitori, unde vom vedea mai degraba parcuri de retail decat mall-uri. Evolutia retail-ului este pozitiva, in special pe segmentul de fashion unde s-au inregistrat cresteri ale brandurilor cu 10%”, a spus Liana Dumitru, citata de Agerpres.
Chiriile de baza din centrele comerciale vor inregistra, in acest an, cresteri usoare, magazinele fizice ramanand, pentru romani, mai atractive decat cele din online. Specialistii au apreciat ca online-ul nu este inca o amenintare pentru magazinele din centrele comerciale.
“Dupa cativa ani de criza in care pe segmentul de industrial nu s-au intamplat pre multe lucruri, au fost foarte putine proiecte mari, majoritatea tranzactiilor fiind fie relocari, fie restrangeri de spatii, in ultimele 18 - 24 de luni asistam la o crestere importanta. Asistam la o crestere a business-ului atat pe parte de productie, un segment important pentru Romania, cat si la o crestere a oportunitatilor oferite dezvoltatorilor de piata din acest moment. Cresterea economica, faptul ca salariul minim pe economie a crescut si puterea de cumparare efectiva a romanilor nu mai este o chestiune care tine cont strict de existenta efectiva, se reflecta inclusiv in dezvoltarea sectorului de logistica”, a spus Cristina Pop de la JLL Romania.
Specialistii estimeaza ca in 2016 vor fi inchiriati pe segmentul industrial si logistic peste 600.000 mp, aproximativ cat au insumat anii 2014 si 2015. Aceasta estimare este cu atat mai importanta cu cat in Capitala rata de disponibilitate a spatiilor industriale este de sub 5% din cauza ca dezvoltatorii au ezitat sa investeasca in proiecte noi.
“Romania este, in continuare, o prima optiune a investitorilor atat din punct de vedere logistic cat si din punct de vedere al productiei. Sibiu, Cluj, Timisoara Oradea, Arad sunt centre deja dezvoltate pe segmentul de industrial si logistic, iar dezvoltatorii se orienteaza deja si spre alte orase”, a precizat Cristina Pop.
Forta de munca specializata in continua scadere si infrastructura raman, in opinia specialistilor, principalele puncte negative pentru dezvoltatori.
Mai multe despre:
#imobiliare#retail
Pe acelasi subiect: