Valoarea totala a retail-ului online local a crescut la 1,4 miliarde euro in 2015. Mobile-ul, avans spectaculos
Valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut in 2015 cu 27,2% fata de anul anterior, la peste 1,4 miliarde euro, potrivit GPeC.
"Unele companii din domeniu considera chiar ca valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 miliarde euro. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, bilete la spectacole etc. Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet (din Romania n.r.), 6,7 milioane au facut cumparaturi online (cel putin o data n.r.). Majoritatea prefera sa foloseasca inca desktop-ul atunci cand cumpara online, dar mobile-ul a crescut spectaculos in 2015. Astfel, in ultimele luni ale anului trecut, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile", arata GPeC .
Anul trecut 1,4 milioane de romani au cumparat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aproximativ 850.000 prin intermediul unei aplicatii mobile.
"Cumparatorii online romani prefera in continuare si intr-o majoritate covarsitoare de aproximativ 90% sa plateasca ramburs (in numerar, la livrarea produselor). Desi procentele au mai crescut usor, doar 6-7% sunt plati online prin card si 3-4% plati prin alte metode decat numerar sau card, cum ar fi: online banking, micro-plati prin sms etc".
Numarul magazinelor online care inregistreaza activitate comerciala constanta a ramas in 2015 la acelasi nivel cu anul 2014, respectiv aproximativ 5.000 de magazine online.
Potrivit cercetarilor GPeC exista insa peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au functie de "adauga in cos", asadar teoretic numarul de website-uri de comert electronic este semnificativ mai mare. Practic, doar cele 5.000 din acestea genereaza trafic suficient de important si constant in timp, in asa fel incat sa poata fi luate in calcul", potrivit comunicatului.
Se estimeaza ca din cele 5.000 de magazine online active in peisajul e-commerce romanesc, aproximativ 200 sunt afaceri medii si mari, adica depasesc cel putin pragul de 1 ,ilion euro cifra de afaceri anuala.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS