“Cartierul financiar” al Bucureștiului se sufocă. Clădirile din sticlă în care se fac milioane de euro contrastează cu lipsa infrastructurii şi cu mizeria
Pipera, cel mai cunoscut cartier al Bucureştiului după ce acolo s-au instalat majoritatea corporaţiilor, se sufocă în fiecare zi.
Zona s-a dezvoltat atât de mult, încât infrastructura nu mai ţine pasul cu afacerile de milioane de euro. În acest moment, clădirile de sticlă contrastează cu lipsa de organizare a autorităţilor, dar şi cu mizeria.
Planurile de transformare într-un cartier de business, care să aducă şi mai mulţi bani, există, dar numai pe hârtie.
Pipera este un cartier al contrastelor puternice. Aici găsim clădiri de birouri unde se fac afaceri de milioane de euro, iar în afara lor sunt gunoaie, dar şi maşini care au fost parcate pe refugiul de tramvai, pentru că nu există locuri de parcare.
De altfel, zona se va aglomera şi mai mult. Numai anul trecut 30 la sută din birourile vândute în Bucureşti au fost comercializate în Pipera.
Centrul acestui colos aduce anual Primăriei Sectorului 2, doar din impozite, 11 milioane de euro.
Banii ar putea fi şi mai mulţi, dacă zona ar putea atrage şi alte corporaţii, însă în lipsa infrastructurii este complicat. Angajaţii se plâng ca nu mai au loc în metrou. Transportul în comun de la suprafaţă ajunge rar, iar legăturile sunt proaste. În plus, o bandă de pe strada Petricani este blocată de lucrările la autostrada urbană.
Bărbat: “Cu maşina personală în niciun caz, iar cu RATB-ul trebuie să schimb. Depinde de zona în care vin.”
Bărbat: “Te calci în picioare, dar te descurci. Dacă vin cu maşina fac o oră şi ceva.”
Reporter: “Nu vă este frică să nu vă fie zgâriată maşina de tramvai?”
Șofer: ”Ba da, normal, mă uitam tot timpul din partea de la metrou.”
Reporter: ”Nu v-a amendat niciodată că aţi parcat pe refugiu?” Șofer: ”Ba da, de două ori.”
Reporter: ”Și, totuşi, parcaţi în continuare.”
Șofer: ”Da.”
Ca să ajungă mai des de 2-3 minute în staţie şi să rezolve problema aglomeraţiei din subteran, Metrorex vrea să construiască o prelungire a liniei M2. Doar că ideea este la studiul de fezabilitate.
Solicitaţi să comenteze situaţia, cei din Primăria Sectorului 2, care administrează zona, susţin că au cerut primăriei generale să demoleze chioşcurile amplasate ilegal ca să facă parcări, iar celor de la Metrorex, să construiască o nouă intrare în subteran.
Dan Popescu, viceprimarul sectorului 2: “Noi sectorul 2 nu avem un teren pe care să construim o parcare supraetajată sau subterană.”
Cei din Primăria Generală nu au oferit deocamdată un punct de vedere. Ce-i drept, planurile de transformare a zonei într-un cartier de business există, însă doar pe hârtie, fără niciun contract semnat.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS