“Cartierul financiar” al Bucureștiului se sufocă. Clădirile din sticlă în care se fac milioane de euro contrastează cu lipsa infrastructurii şi cu mizeria
Pipera, cel mai cunoscut cartier al Bucureştiului după ce acolo s-au instalat majoritatea corporaţiilor, se sufocă în fiecare zi.
Zona s-a dezvoltat atât de mult, încât infrastructura nu mai ţine pasul cu afacerile de milioane de euro. În acest moment, clădirile de sticlă contrastează cu lipsa de organizare a autorităţilor, dar şi cu mizeria.
Planurile de transformare într-un cartier de business, care să aducă şi mai mulţi bani, există, dar numai pe hârtie.
Pipera este un cartier al contrastelor puternice. Aici găsim clădiri de birouri unde se fac afaceri de milioane de euro, iar în afara lor sunt gunoaie, dar şi maşini care au fost parcate pe refugiul de tramvai, pentru că nu există locuri de parcare.
De altfel, zona se va aglomera şi mai mult. Numai anul trecut 30 la sută din birourile vândute în Bucureşti au fost comercializate în Pipera.
Centrul acestui colos aduce anual Primăriei Sectorului 2, doar din impozite, 11 milioane de euro.
Banii ar putea fi şi mai mulţi, dacă zona ar putea atrage şi alte corporaţii, însă în lipsa infrastructurii este complicat. Angajaţii se plâng ca nu mai au loc în metrou. Transportul în comun de la suprafaţă ajunge rar, iar legăturile sunt proaste. În plus, o bandă de pe strada Petricani este blocată de lucrările la autostrada urbană.
Bărbat: “Cu maşina personală în niciun caz, iar cu RATB-ul trebuie să schimb. Depinde de zona în care vin.”
Bărbat: “Te calci în picioare, dar te descurci. Dacă vin cu maşina fac o oră şi ceva.”
Reporter: “Nu vă este frică să nu vă fie zgâriată maşina de tramvai?”
Șofer: ”Ba da, normal, mă uitam tot timpul din partea de la metrou.”
Reporter: ”Nu v-a amendat niciodată că aţi parcat pe refugiu?” Șofer: ”Ba da, de două ori.”
Reporter: ”Și, totuşi, parcaţi în continuare.”
Șofer: ”Da.”
Ca să ajungă mai des de 2-3 minute în staţie şi să rezolve problema aglomeraţiei din subteran, Metrorex vrea să construiască o prelungire a liniei M2. Doar că ideea este la studiul de fezabilitate.
Solicitaţi să comenteze situaţia, cei din Primăria Sectorului 2, care administrează zona, susţin că au cerut primăriei generale să demoleze chioşcurile amplasate ilegal ca să facă parcări, iar celor de la Metrorex, să construiască o nouă intrare în subteran.
Dan Popescu, viceprimarul sectorului 2: “Noi sectorul 2 nu avem un teren pe care să construim o parcare supraetajată sau subterană.”
Cei din Primăria Generală nu au oferit deocamdată un punct de vedere. Ce-i drept, planurile de transformare a zonei într-un cartier de business există, însă doar pe hârtie, fără niciun contract semnat.
Pe acelasi subiect: