Care este psihologia afacerilor imobiliare?
Pana la un punct, orice afacere imobiliara este o contradictie. Numitorul comun apare cand partea logica se suprapune cu latura psihologica. Sau invers. Depinde de pozitie: vinzi sau cumperi. Fie ca vorbim de pret, locatie, cotatie, interes personal sau orice alt aspect relevant, o achizitie imobiliara este o decizie pe care nu o iei in fiecare zi. Pornind de la importanta momentului respectiv, un plan de actiune in acest sens ar trebui sa existe, indiferent de marimea tranzactiei.
Nu mi-am propus neaparat sa scriu despre educatia imobiliara in acest scurt editorial. Vreau doar sa subliniez doua detalii care tin de latura decizionala, logica si psihologica, pe care o implica imobiliarele de orice fel.
Logica are la baza un surplus de ratiune. Se poate baza pe date si fapte concrete, pe studii si statistici. Mai presus de orice se bazeaza pe discernamant. Pe baza unei logici imobiliare corecte poti sa vezi mai bine care este cea mai buna decizie la un moment dat, intr-o anumita conjunctura.
Cand cineva imi spune ca afacerile imobiliare cele mai bune sunt pe principiul “win-win”, ma bufneste rasul!
Multi “experti” considera ca in urma unei tranzactii imobiliare castiga atat cumparatorul cat si vanzatorul! Ce misto!
Personal, consider ca intr-o afacere imobiliara numai unu-i fericit. Celalalt mimeaza “orgasmul”!... Adica, vine un vanzator strans cu usa sa vanda si declara sus si tare ca “moare” de fericire cand semneaza actul de transfer al unei proprietati.
Eu l-as intreba de ce vinde? Raspunsul corect este unic, nu are variante: fiindca are nevoie de banii din vanzarea respectiva! Unde, la ce, pentru ce? Nu ma intereseaza!... Altfel, nu ar vinde. Punct! Asta e latura logica a imobiliarelor.
Vinzi fiindca iti trebuie lichiditati si n-ai alte variante mai bune, mai rapide sau mai ieftine, de a face rost de banii, din alta parte. Unde e contradictia? Exact in principiul‘’ win-win”, folosit de cei care l-au inventat! Chestia asta e o manipulare comerciala ordinara care prinde la cei extaziati de mirajul momentului.
Daca nu stiati, se spune ca sexul oral a fost inventat de evrei, ca sa-l practice gratis! Tot asa, folclorul imobiliar a luat din “win-win” partea psihologica a expresiei si a facut-o celebra!
In imobiliare, latura psigologica tine de ce-ti place tie sau cum vrei tu sa se incheie o tranzactie! In cazul nostru cumparatorul vrea sa cumpere moca, adica sa castige el cat mai mult! Daca insista si-I convinge pe potentialul vanzator despre “inventia” lui, baga in negocieri si latura “logica” a tranzactiei! “Eu exist sa te fuck pe tine fericit”!
Adica, sa te rezolv din punct de vedere imobiliar, exact pe principiul, “toata lumea castiga”!
Unii iubesc expresia asta si o folosesc “abuziv”! Trezeste atatea pasiuni si trairi emotionale. Cand poporul aude ca toti castiga, majoritatea subiectilor se lasa ispititi de potential. Caci, toti vor sa castige. Ce mai, afacerile imobiliare finalizate sunt o combinatie intre orgasm si Nirvana! Definitiv.
Ce se intampla cand… nu se intampla? Da, ea, tranzactia! Logica dispare si apare psihoza imobiliara. Latura psihologica se transforma. De multe ori, ce vrei tu nu se poate obtine. Daca esti cumparator nu-i o nenorocire, mai incerci si in alta parte.
Daca esti vanzator e nasol de tot! Cei care nu pot sa incheie o afacere imobiliara se confrunta cu mari probleme legate de latura psihologica. Uita de logica, refuza sa ia in considerare ca piata imobiliara este astazi blocata intre logica preturilor acceptabile si asteptarile psihologice ale tranzactiilor de odinioara. De-aia nu functioneaza principiul “win-win’’ intotdeauna!
Psihologia afacerilor imobiliare astazi se rezuma la: ”Castiga cine poate!“
Mai multe despre:
#imobiliare#afaceri imobiliare#Dragos Dragoteanu#Euroest#psihologia afacerilor imobiliare
Pe acelasi subiect: