Potrivit unui comunicat, cifra de afaceri a companiei de leasing de personal ESSA a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 6% în primul trimestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 3,1 milioane euro, la 3,3 milioane de euro.

"Ce facem noi la ESSA? Practic, preluăm produsul din recepţie, punem produsul în raft, promovăm ofertele, recomandăm optim consumatorilor, transportăm şi plasăm materiale de comunicare, formăm şi delegăm personal pentru structurile punctelor de vânzare. ESSA angajează oameni pe care îi închiriază pe o anumită perioadă de timp, însă obligaţia plăţii salariilor rămâne la noi. Mi s-a tot pus întrebarea de ce ar prefera cineva să se angajeze la noi şi nu direct la retailer. Răspunsul este destul de simplu. Mega Image are nevoie de un angajat pentru două luni. Omul acesta nu rămâne fără job după cele două luni, întrucât noi îl trimitem pe alt proiect", a explicat antreprenorul Eugen Saulea mecanismul afacerii sale.

În perioada stării de urgenţă şi a celei de alertă, în care multe companii au fost nevoite să renunţe la angajaţi, Saulea a recrutat aproape 700 de persoane pentru a răspunde solicitărilor din piaţă.

Numărul de şomeri înregistrat în luna aprilie a fost de 432.000, în creştere atât faţă de luna precedentă (414.000 persoane), cât şi faţă de aceeaşi lună a anului anterior (355.000 persoane), potrivit ultimelor date furnizate de către Institutului Naţional de Statistică. Iar retailul este unul dintre domeniile care, în genere, se confruntă cu mai multe probleme în ceea priveşte recrutarea, în special din cauza salariilor mici şi al programului de lucru.

Fondată în 2010, ESSA este unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor logistice şi de management POSM (point of sale materials - o metodă rapidă de promovare indoor a produselor noi sau a celor promoţionale) din ţară. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără recrutare de personal, formare, motivare şi carieră.

În prezent, ESSA oferă personal în sistem leasing şi outsource pentru peste 30 de clienţi, dintre care 11 sunt din retail, printre aceştia din urmă regăsindu-se lanţuri precum Carrefour, Kaufland, Brico Depot, Auchan, Metro Cash & Carry, Cora şi Mega Image.