Tehnologia SF care analizeaza creierul cumparatorului, adorata de publicitari. Cum sunt clientii "dezbracati" de secrete
In curand reclamele de la televizor, dar si etichetele de pe rafturi vor afla mai mult despre cei care le privesc decat stiu ei insisi. O companie din Romania a adus o tehnologie care poate analiza reactiile care au loc in creierul oamenilor cand vad un videoclip, coperta unei reviste sau un produs de pe raft. Astfel companiile de publicitate vor putea sa afle ce-si doresc oamenii de la produsele consumate.
Echipamentul pare SF. Este compus dintr-o casca si electrozi ce monitorizeaza activitatea creierului. Doi senzori similari se ataseaza si pe varful degetelor pentru a masura tendinta mainii de a transpira. Iar pupilele sunt urmarite cu ajutorul unei camere video montate pe o rama de ochelari. Cercetatorii urmaresc in special activitatea din lobul frontal al creierului si mai ales care parte reactioneaza mai mult.
Pentru a vedea daca reactia a fost una pozitiva, sunt necesare doua-trei zile pana se analizeaza datele colectate. Cercetatorii pot afla astfel ce detaliu de pe ecran atrage atentia.
De exemplu, intr-un videoclip Lady Gaga, in scenele cand artista este goala intr-o cusca, toata lumea se uita la cotul sau, deoarece acesta ii acopera sanii. In ciuda nuditatii, barbatii reactioneaza pozitiv doar la doua scene din videoclip, iar artista nu este in niciuna dintre ele.
Femeile, in schimb, au cea mai intensa activitate cerebrala in scena in care artista este inconjurata de barbati, deoarece acestia din urma sunt tatuati si au corpuri bine lucrate.
Un test similar a fost facut si pentru coperta revistei People. Pe trei sferturi din pagina apare o vedeta din Statele Unite. Dupa o secunda, atentia celor care au participat din studiu se indreapta catre alt colt al paginii. Atunci creste si activitatea cerebrala. Apoi, atentia privitorilor se indreapta in josul paginii, catre cuvantul "gras", intrucat in subconstient acestia spera sa gaseasca in revista o noua metoda pentru a slabi.