Potrivit publicatiei TechCrunch, pana la finalul anului se estimeaza ca vor fi vandute 66 de milioane de dispozitive la nivel mondial, urmand ca numarul lor sa se tripleze pana in 2015, cand va atinge uimitoarea cifra de 176 milioane, depasind astfel piata PC-urilor.

In Romania, numai anul trecut s-au vandut peste 40.000 de ipad-uri, potrivit Ziarului Financiar.

Cu toate acestea, in top 50 retaileri americani, doar 22% au in prezent o aplicatie de iPad.

Multe dintre branduri s-au multumit sa-si creeze o aplicatie pentru iPhone, pe care sa o poate rula si pe IPad. Pentru a obtine insa impactul maxim in strategia de marketing, e nevoie de o aplicatie perfect adaptata ecranului mai mare al tabletei si caracteristicilor sale unice. Iar cand vine vorba de promovarea unui brand via Ipad, vorbim si de cateva bune practici:

1.  Content-ul e rege, contextul e regina – avem nevoie de o aplicatie special pentru iPad, nu multi-platform, prin intermediul careia poate fi atins un anumit public-tinta, plecand de la intersele lui, si trecand prin filtrul segmentarii. Voyo.ro se pregateste sa lanseze o astfel de aplicatie adaptata nevoilor utilizatorilor de pe piata romaneasca si consumului in crestere de continut direct pe tableta.

2.  Investeste in crearea celei mai bune experiente pentru utilizator – oricat de bun ar fi continutul pe care il livrezi, daca experienta de utilizare a aplicatiei este sub asteptari, nimeni nu o va accesa.

3.  Ai grija constant de aplicatie – o aplicatie e ca un copil. Are nevoie permanent de atentie. Investeste in mentenanta, actualizarea continutului, teste si optimizari.

4.  Initiaza parteneriate cu branduri non-concurente, din aceeasi categorie – acestea iti pot deschide calea catre un public nou si iti pot creste veniturile din publicitate.

5.  Fa-ti aplicatia cunoscuta - fireste, ai nevoie de promovare. O poti face prin diferite canale – print, TV, bannere, dar si prin social media, search engine marketing sau publicitate in-store.

(sursa: mashable.com)