Doug Richard este un antreprenor care a devenit cunoscut in media din Marea Britanie, in calitate de “leu american” in primele doua sezoane ale emisiunii “Dragons’ Den” (echivalentul “Arenei Leilor”).

1. De ce ati ales sa lucrati cu Marius Ghenea?

Am facut aceasta alegere pentru ca Marius Ghenea este un antreprenor roman cu experienta si un business angel care intelege oportunitatile si provocarile sectorului de business local.

2. Cati studenti ati avut in prima sesiune? S-a materializat vreuna dintre ideile acestora?

Programul este destinat atat antreprenorilor, cat si celor care au deja un business, dar care vor sfaturi despre cum isi pot eficientiza afacerea, asadar cred ca toti cursantii nostri au avut o afacere viabila la finalul cursurilor. Unii dintre ei nu au continuat cu aceeasi idee de business, dar acesta este si scopul programului – sa ii ajutam pe oameni sa inteleaga cand o idee de afacere nu este viabila si sa incerce sa dezvolte una cu sanse mai mari de reusita.

3. Ce afaceri aveau antreprenorii inscrisi in program?

Am avut afaceri de toate tipurile, de la start-up-uri din IT si companii organizatoare de evenimente, pana la crescatori de pasari sau chiar touroperatori.

4. Credeti ca dezvoltarea accesului la internet va duce la cresterea afacerilor online? (doar 50% din romani au acces la internet)

Cred ca accesul la internet este foarte important pentru orice economie din lume, mai ales pentru un antreprenor, pentru ca reduce substantial costurile necesare pentru a ajunge la clientii locali, regionali, nationali si internationali. Lipsa internetului este un dezavantaj major in momentul de fata.

5. Ce l-ati sfatui pe un tanar antreprenor: sa se imprumute pentru a incepe un business sau inceapa o afacere care presupune investitii mai mici?

Fiecare business este diferit, depinde de toate datele problemei, dar, in general, ii sfatuim pe antreprenori sa evite imprumuturile si sa nu accepte investitii pana cand nu ajung in stadiul in care inregistreaza venituri si au calea spre profitabilitate bine stabilita. Banii “pompati” intr-o afacere care nu e inca pe calea catre succes, sunt bani pe care in general nu ii mai recuperezi.

6. Ce ar trebui sa faca un antreprenor: sa invete cum trebuie sa isi conduca afacerea sau sa se bazeze pe intuitie?

In primul rand, oamenii cred ca start-up-urile sunt afaceri mici, insa, nu este asa. De fapt, sunt „businessuri tinere”, care, intamplator, sunt mici. O afacere la inceput de drum trebuie sa parcurga mai multi pasi pana cand se transforma intr-o compania mare, profitabila. Daca un antreprenor nu este sfatuit corect, atunci acest lucru ii va dauna si nu va reusi sa anticipeze problemele viitoare. Daca dimpotriva este sfatuit bine, el va avea numai de castigat. Daca are parte de training pentru afaceri mici, de cursuri tinute de persoane care nu au fondat niciodata un business, care nu stiu sa faca diferenta intre a porni o afacere si a conduce una matura, atunci ar fi mai bine pentru antreprenor sa porneasca “de capul lui”, pentru ca asa va fi fortat sa isi asculte clientii.

7. Cum ati luat decizia sa extindeti programul la nivel national?

Am avut tot mai multi cursanti si am decis sa extindem programul la nivel national.

8. Cate persoane de sex feminin au aplicat pentru aceste cursuri si cati „studenti” sunt din Bucuresti?

Nu facem diferenta in functie de sexul antreprenorilor si nici in functie de orasele din care vin ei. Nu sunt niste aspecte pe care le urmarim. Admitem antreprenorii in program pe baza aplicatiei lor, a experientei trecute si a claritatii obiectivelor pe care si le exprima.

9. Care este reteta pentru o afacere de succes: practica sau teorie?

Reteta pentru un business solid este sa creezi un produs sau sa vii cu un serviciu cerut de clienti si pe care acestia sunt pregatiti, vor si pot da bani.

10. Cat conteaza cursurile de antreprenoriat atunci cand vrei sa incepi o afacere?

Sunt un antreprenor in serie si un business angel pentru startup-urile incipiente. Am ajutat la lansarea a mai mult de 100 de afaceri  si am ajutat mai mult de 1.000 de antreprenori. Asadar, nu le predau “teorie”, ci mai mult, “strategie”. Strategia este foarte importanta atunci cand vrei sa obtii profit facand ceea ce iti place.

Doug Richard este unul din vorbitorii conferintei How to Web 2011 care va avea loc pe 9 si 10 noiembrie la Bucuresti. How to Web reuneste peste 750 de participanti cu zeci de specialisti, antreprenori si investitori web din Europa si de peste ocean.

www.incont.ro este partener media al conferintei How to Web.

Citeste si:

INTERVIU cu un publicitar. Dan Balotescu, Media Investment: "Retele sociale au depasit zona <<nice to have>>". Cum va arata piata media in 2012

INTERVIU cu Iulian Stanciu, romanul care 28 de ani a facut primul milion de euro