Kate Maloney, originara din Utah, s-a gandit sa-si deschida o companie alaturi de mama, Kathleen si fratele sau, Matthew. Au infiintat astfel StaticAdvantage, o companie de software.  Activitatea de baza a societatii a reprezentat insa doar imboldul a ceea ce urma sa devina start-up-ul lor: Costume Craze, un business de retail online.

In prezent, afacerea condusa de Kate se bazeaza pe comertul electronic de accesorii vestimentare (costume trasnite in mare parte) pentru copii, adulti ori animale de companie. Comert ce exceleaza in special in preajma sarbatorii de Halloween, dupa cum CEO-ul companiei declara.

Fondata in 2001, Costume Craze numara in prezent 30 de angajati, iar anul trecut a atins o cifra de afaceri de 13,2 milioane de dolari. Desi s-au vazut nevoiti sa recurga la restructurari de personal pentru a face fata schimbarilor pietei in ultimii ani de criza, managerii au reusit sa inregistreze profit pentru al treilea an succesiv.

Cum a luat nastere ideea?

„Fratele meu este programator. In 2001 a realizat un soft menit sa ajute retailerii sa foloseasca mai usor rezultatele cautarilor pe Google. Pentru a demonstra utilitatea programului, Matthew avea nevoie de un produs pe care sa-l comercializeze online. A ales niste robe pentru calugari, gandindu-se ca va atrage fanii Star Wars ori adeptii unor fraternitati”, a povestit Kate Maloney, directorul general al Costume Craze pentru inc.com

In 2002, Kate tocmai absolvise colegiul, dar isi fixa deja intalniri de afaceri cu reprezentantii companiilor din Utah, carora le prezenta software-ul creat de fratele sau. In acelasi timp, tanara se ocupa de comenzile de robe. La inceput, au fost doar una-doua pe saptamana. Mai tarziu au crescut, iar in preajma sarbatorii de Halloween s-au ajuns la 22. Astazi, primesc aproximativ 5.000 de comenzi pe zi.

„Avem un depozit de 600 de metri patrati si 30 de angajati. In luna octombrie vom angaja in jur de 170 de lucratori temporari”, spune Kate.

Tanara intreprinzatoare dezvaluie cateva din secretele sale de marketing in ceea ce priveste promovarea firmei pe care o manageriaza. „Am invatat ca ceea ce se poarta acum la Hollywood s-ar putea sa fie un trend de Halloween.
De pilda, anul asta ne asteptam ca Harry Potter sa fie pe val. Dar personaje precum Ghostbusters sau Flintstones vor fi intotdeauna populare”, explica ea.

Kate Maloney marturiseste ca inainte sa-si deschida afacerea nu stia de fapt cat de multe lucruri putea realiza. „Cand trebuie sa duci la bun sfarsit mii de comenzi, inveti sa manevrezi lucrurile exact ca un stivuitor. Si inveti sa rezisti fara prea multa odihna”, subliniaza Kate.

Citeste si:

6 lucruri pe care nu le stiai despre bani. Care este cea mai mare bancnota din lume si cand a fost instalat primul ATM FOTO

Stereotipuri despre femeile de succes. Cum percep barbatii femeile puternice