Revolutie in retail sau miscare de marketing. Metoda inedita de a face bani a unei companii
Compania Patagonia comercializeaza echipamente pentru drumetii. Nimic deosebit pana aici. Firma promoveaza insa conceptul de "cumpara mai putin, achizitioneaza ceva folosit" impreuna cu site-ul de licitatii eBay. Produsele vandute prin intermediul celor doua platforme sunt fie noi, fie refolosite.
Vanzarea intr-un sistem de licitatii nu este un concept nou desigur, insa cei de la Time spun ca este o miscare surprinzatoare pentru industria retailului si a cea a modei, unde cuvantul de ordine este consum. Miscarea a fost dezvaluita in avanpremiera Saptamanii Modei de la New York, unde toti creatorii isi prezinta ultimele colectii.
"Programul ii indeamna pe consumatori sa nu cumpere un produs daca nu au nevoie. Daca au nevoie atunci sa aleaga un produs ce va tine mai mult, va putea fi refolosit si in final reciclat", spune Yvon Chouinard, fondatorul si directorul companiei Patagonia.
Miscarea este una riscanta pentru retailerul care vinde produse pentru drumetii si asta pentru ca nu face bani din produsele refolosite vandute prin intermediul eBay, chiar daca site-ul de licitatii castiga din comisioanele standard. Mai mult, programul ar putea sa "canibalizeze" activitatea altor producatori care castiga din vanzarea produselor noi pentru ca multi clienti ar fi tentati sa economiseasca bani si sa caute alternative la cheltuirea unor sume mari de bani.
Cu vanzari de 400 de milioane de dolari anul trecut, si cu estimari de crestere de pana la 25%, cei de la Patagonia spun ca acest program este un experiment.
Insa, chiar daca producatorul spune ca sistemul vizeaza reducerea poluarii si ii incurajeaza pe oameni sa recicleze analistii considera ca ambele companii vor beneficia de pe urma publicitatii acestui program si vor atrage si clienti noi, din randul celor care vor sa protejeze mediul inconjurator. Din 1985, cei de la Patagonia doneaza 15 din vanzarile neimpozitate unor fundatii care se ocupa de protectia mediului.
Pentru eBay, parteneriatul este inca un pas pentru compania care promoveaza si ea reciclarea si protejarea mediului. Clientii eBay pot chiar sa-si vanda produsele vechi sau sa le recicleze printr-un program eBay.
Citeste si:
Impactul pe care l-a avut Steve Jobs in industria IT ar putea transforma logo-ul Apple FOTO