„Ideea a aparut dintr-o discutie in care am realizat ca nevoile de informare si interactiune ale oamenilor, atunci cand vine vorba despre oras, sunt livrate de tot felul de surse complementare si nu exista o zona care sa puna impreuna cat mai multe instrumente de acest fel (de informatie, de orientare, sociale, contextuale)”, a povestit directorul operational de la Leo Burnett pentru incont.ro despre debutul proiectului orasulm.eu

Pana acum, a investit peste 200.000 de euro in aceasta afacere, dar crede ca in urmatorii cinci ani va putea sa-si amortizeze investitia. Aproximativ 40.000 de utilizatori au vizitat portalul creat de directorul agentiei Leo Burnett, iar feedbackul, spune el, este unul grozav. 10.000 de persoane si-au descarcat deja aplicatia pusa la dispozitie gratuit de Orasulm.eu, disponibila pentru moment doar pe iphone.

Iordache spune ca vanzarile telefoanelor inteligente sunt in continua crestere, iar in curand "nu se va mai vinde advertising, ci utilitate de la un brand".

InCont.ro: Prin ce se diferentiaza orasulm.eu de alte platforme de tipul metropotam.ro sau sapteseri.ro, care informeaza oamenii in legatura cu evenimentele si “tot ce se intampla prin oras”?

Stefan Iordache: Orasul Meu e gandit de la bun inceput ca o platforma sociala care sa cuprinda toate elementele principale ale vietii urbane: locuri din oras, evenimente, oferte speciale, branduri. Oamenii sunt cei care dau sens proiectului. Noi le punem la dispozitie aplicatii mobile gratuite si un portal prin care sa comunice cat mai eficient despre viata in oras. Diferenta este data de abordarea completa a nevoilor in oras. Incercam sa facem un produs care sa acopere cat mai multe zone de interes si actiune. Un fel de briceag elvetian.

InCont.ro: Cat ati investit in acest proiect pana in prezent? In cat timp credeti ca veti reusi sa va amortizati investitia? 

S.I: Mai mult de 200.000 de euro pana in prezent. Intr-o perioada de 3-5 ani.  

InCont.ro: Cati utilizatori unici aveti in momentul de fata? La cat sperati sa ajungeti in urmatorii trei ani? 

S.I: Peste 40.000. In fiecare luna am crescut cu cel putin 50% fata de luna precedenta. Ne propunem sa fim lideri ai categoriei asa ca tintim un minim de 500.000 vizitatori unici/luna.

InCont.ro: Cum si unde va promovati? 

S.I: Comunicarea pentru noi este una continua asa ca suntem prezenti zilnic pe retelele sociale si nu numai. In plus, in aceasta perioada derulam o campanie de comunicare online, la radio, pe panouri outdoor, in sali de cinema, pe televiziunile muzicale si in reviste tiparite.

InCont.ro: Pentru moment, programul se afla in varianta beta. Ce feedback ati primit pana in prezent vizavi de acest proiect? 

S.I: Orasul Meu se va afla in continuare in stadiu beta pentru ca suntem o platforma deschisa care invata in permanenta de la utilizatorii sai. Oamenilor le place proiectul, chiar vin spre noi cu idei de imbunatatire. Este ceea ce ne-am dorit inca de la inceput si ne bucuram de feedback-ul pozitiv. Pana la finalul anului vom iesi din beta.

InCont.ro: Aplicatia este disponibila si pe iPhone. Cate downloaduri prognozati?

S.I: In acest moment avem aproximativ 10.000 de descarcari ale aplicatiei pentru iPhone, o cifra pe care vrem sa o triplam in urmatoarea perioada. 

InCont.ro: Urmeaza si o versiune pe alte sisteme de operare? Daca da, cand anume? 

S.I: Avem deja in Market o prima versiune pentru telefoanele cu sistemul de operare Android, care este deja in curs de imbunatatire si lucram la o varianta mobila a portal-ului www.orasulm.eu. In felul acesta vom face accesibil Orasul Meu si catre alti utilizatori care obisnuiesc sa caute informatia prin intermediul smartphone-urilor.

InCont.ro: Cum se comporta clientii de advertising pe zona de going out? Cum ajung la consumatori (strategii de promovare)?

S.I: Isi doresc sa interactioneze cu oamenii cat mai mult, iar noi le oferim exact trecerea de la publicitatea pasiva de tip display la cea interactiva. Ne adaptam nevoilor clientului incercand sa determinam o prezenta activa a acestora in Orasul Meu. Facem acest lucru cautand mereu numitorul comun intre nevoia de comunicare a brandului si cea de informatii a oamenilor.

InCont.ro: Exista o rata de raspuns mai buna pentru campaniile de comunicare in acest segment? Sunt userii/vizitatorii mai receptivi?

S.I: Este devreme sa raspundem astazi. Consumatorii sunt receptivi la tot ce este contextual si neinvaziv, util si la cerere. Atata vreme cat comunicarea brandurilor este relevanta pentru momentul si locul respectiv oamenii sunt receptivi.

InCont.ro: Ce schimbari a suferit piata de mobile advertising in ultimii doi ani? 

S.I: Cifrele de vanzari de terminale mobile inteligente au depasit deja vanzarile de telefoane clasice, iar aceasta tendinta se va accentua in continuare. Oamenii isi iau informatiile in miscare, iar noi le aducem aceste informatii. Publicitatea intra si in acest domeniu, dar va avea succes doar daca este relevanta. De asemenea, suntem din ce in ce mai aproape de momentul in care nu se va mai vinde advertising, ci utilitate de la un brand si speram sa putem livra ceva relevant in aceasta zona.

InCont.ro: Care sunt estimarile pentru 2012 pentru piata de online si mobile advertising? 

S.I: Piata totala va stagna insa o parte din bugete se vor transfera pe on-line deci vom avea o crestere moderata in zona de on-line si digital in general.

Stefan Iordarche este COO (Chief Operating Officer) la Leo Burnett. Infiintata in 1935, Leo Burnett poarta numele fondatorului sau. Compania detine peste 285 de birouri prezente pe 84 de piete, incluzand 95 de agentii de publicitate full-service si o varietate de servicii de marketing direct si interactiv, promovarea vanzarilor si relatii publice.

Leo Burnett este detinuta de compania Publicis si numara peste 8.000 de angajati.

Citeste si:

Interviu cu un publicitar. Dan Balotescu, Media Investment: "Retelele sociale au depasit zona <<nice to have>>". Cum va arata piata media in 2012

"O investitie serioasa nu garanteaza succesul unei afaceri". Antreprenorul britanic care ii invata pe managerii romani cum sa-si creasca businessul