Carmen a investit recent in proiectul ModaOperandi.com, o platforma care le permite clientilor pasionati de fashion sa-si comande online articolele promovate in cele mai noi colectii vestimentare ale marilor creatori. Consumatorii isi pot alege produsele direct de pe podiumul de prezentare, subliniaza ziarul de business din Marea Britanie.

Stilul investiilor lui Carmen Busquets se deosebeste de celebrele firme cu capital de risc, de start-up-urile de milioane de dolari, caci le ofera oportunitati imense companiilor tinere. „De ce sa dai un milion de dolari cuiva care nu a demonstrat ca poate face banii astia?”, intreaba Busquets. „Am invatat asta de la tatal meu, care nu ne-a dat niciodata mai multi bani decat puteam produce. Iar daca contractam un card de credit, el ni-l anula”, le-a povestit femeia de afaceri celor de la Financial Times.

Carmen si-a inceput micile investitii online in 1997. „Am vazut uriasul potential al acestui sector si faptul ca internetul putea oferi, cu scopul de a crea si sustine din punct de vedere economic, succesul individual la nivel global”, spune antreprenoarea din Venezuela.

Trei ani mai tarziu a intalnit-o pe Natalie Massenet, care tocmai infiintase afacerea Net-A-Porter. Carmen i s-a alaturat acesteia in business, investind, pentru inceput, 250.000 de lire sterline. „Fiecare membru din mica sa echipa era specializat pe altceva. Pentru mine, strategia castigatoare a fiecarui start-up este <<gandeste in stil mare, dar incepe cu o afacere mica>>”, adauga aceasta.

In urmatorii cinci ani, venezuelana si-a crescut afacerea la 5,9 milioane de lire si a inceput o colaborare (in calitate de co-investitor al business-ului) cu Richemont, parintele brandurilor Montblanc, Cartier si a altor marci de lux. Net-A-Porter a inceput sa-si majoreze profitul din 2005, devenind una din cele mai cautate site-uri de fashion din lume. Anul trecut, Richemont a cumparat 67% din actiunile companiei, pentru suma de 533 milioane de dolari.

Apoi, Busquets s-a aratat interesata de noi investitii. In 2010, Carmen a devenit principalul investitor al Caratime, un business online de bijuterii si ceasuri, iar anul acesta, s-a gandit sa investeasca in alte patru companii: a achizitionat diverse titluri la Go TryItOn - site de fashion, Lookk – comunitate online pentru designeri, JEM – companie de bijuterii focusata pe responsabilitate sociala si Astley Clarke – un retailer online de accesorii.  

Totodata, Carmen a continuat sa investeasca in CoutureLab, un website de cadouri, proiect pe care l-a demarat in 2006.
Intrebata despre potentialul pe care il cauta in noile companii, antreprenoare afirma: „Dimensiunea potrivita, o echipa buna, un plan de afaceri sustenabil, credibilitate si creativitate. Este de asemenea foarte important cine imi vor fi parteneri si investitori in business-ul respectiv, pentru a lua decizii bune si a trece peste probleme.”

In prezent, Carmen este ingrijorata de climatul frenetic din Silicon Valley referitor la dezvoltarea industriei online. Aceasta se teme ca tocmai acest entuziasm exagerat ar putea sparge aceasta bula in orice moment.

„Investitorii sunt nerabdatori si disperati sa gaseasca <<urmatoarea revelatie>> si nu acorda atentie faptului ca <<urmatoarea revelatie>> poate fi, de fapt, o criza economica creata chiar de ei, fiind ireponsabili vizavi de propriile puteri”, afirma fondatoarea proiectului ModaOperandi.com

Citeste si:

Un secret vestimentar. De ce purta Jobs bluza neagra si pantaloni de blugi

CEO-ul Coca-Cola dezvaluie reteta succesului: de ce compania nu va produce niciodata bauturi alcoolice