Mizand pe marile evenimente sportive internationale care vor atrage turisti, precum Campionatul Mondial de fotbal 2014 sau Jocurile Olimpice 2016, concesionarul MetroRio a prezentat pe site-ul sau de Internet un proiect intitulat "Statii sponsorizate".

Proiectul incurajeaza companiile "sa transforme marcile lor ca referinta pentru intregul oras" si statiile cumparate, ca Cinelandia, Flamengo sau Cantalago, de exemplu, ale caror denumiri ar fi precedate de cele ale societatilor care vor semna un contract cu MetroRio.

MetroRio subliniaza ca este "primul program de sponsorizare al autoritatilor de transporturi din Brazilia" si o "strategie de dezvoltare pentru partenerii exclusivi".

Compania care administreaza metroul a anuntat, de asemenea, ca lucreaza in colaborare cu societatea IMX a miliardarului brazilian Eike Batista "pentru a identifica oportunitati de venituri suplimentare".

Dubai, New York sau New Delhi, printre orasele care au pus in aplicare aceasta initiativa

Exista deja initiative asemanatoare la Dubai, Philadelphia, New York, Las Vegas, New Delhi si Londra, a amintit compania.
MetroRio a anuntat ca este in cautarea unor parteneriate pe termen lung si ca ofera companiilor ocazia de a-si arata angajamentul fata de Rio de Janeiro si societatea carioca.

In baza unui model asemanator de parteneriat public-privat, Guvernul statului Bahia (nord-est) a semnat recent un contract in valoare de 50 de milioane de euro pe zece ani cu producatorul de bere privat brazilian Itaipava, iar stadionul de fotbal Arena Fonte Nova de Salvador - construit recent cu aproximativ 345 de milioane de dolari americani - se numeste de-acum "Itaipava Arena Fonte Nova".

Inginerul brazilian de transporturi, Fernando McDowell, care a participat la concesiunile unor autostrazi si poduri, la Rio de Janeiro, a apreciat, la randul sau, in cotidianul O Globo ca un "parteneriat public-privat avea sens doar in cazul in care acesta are un obiectiv social, ca reducerea pretului pentru biletele de metrou cu cel putin 30%".