Cum au disparut pe plan local peste 60 de cafenele in 3 ani
In ultimii trei ani, peste 60 de cafenele au pierit sub presiunea chiriilor prea mari, a preturilor neadaptate realitatilor locale si a managementului defectuos. A contat si decizia romanilor de a iesi mai rar la "cafele" fortati de criza din portofel.
Unele lanturi au disparut complet, la fel de rapid cum au aparut, cum este cazul Cup & Cino si Testa Rossa. Altele au disparut incet, dar sigur (Turabo) sau au intrat in insolventa si apoi au renuntat si la locatii (Costa Coffee).
Putine au fost deschiderile si lanturile care anunta planuri de expansiune.
Cele mai puternice ramase pe piata locala sunt Starbucks, sustinut de un brand puternic, si Gloria Jeans care a patruns pe piata locala acum circa sapte ani. Cele doua lanturi sunt concurate si de City Cafe si Cafepedia, ambele dezvoltate de antreprenori romani, cu experienta in domeniul restaurantelor. Alte zeci, chiar sute de unitati au impanzit Centrul Istoric, zona Decebal si zona Dorobanti considerata de multi acum "apusa".
Cititi intreg materialul pe www.zf.ro.