Cum a resuscitat visul american "autenticul romanesc". Povestea batonului de ciocolata care a batut la vanzari Bounty, Twix sau Mars
Rom
Ciocolata Rom, unul dintre putinele branduri locale care au rezistat schimbarilor prin care Romania a trecut in ultimii 50 de ani, este al doilea cel mai vandut baton de ciocolata, plasandu-se in fata unor produse globale ca Bounty, Lion, Twix sau Mars.
Unul dintre motivele care explica acest lucru este si campania controversata lansata de producatorii Rom. Astfel, ideea "Visului american" aplicata unui produs consumat de generatii intregi a avut ca efect resuscitarea interesului pentru "autenticul romanesc", scrie Ziarul Financiar.
"Campania Noul Rom a avut ca obiectiv principal recrutarea targetului tanar si cresterea preferintei pentru brand in randul tinerilor. Cu un buget modest (200.000-250.000 de euro a fost costul total al campaniei - n.red.), Rom a reusit sa-si creasca substantial indicatorii de brand. Conform unui research cantitativ derulat post campanie, Rom a devenit brandul de batoane de ciocolata favorit al romanilor, acest indicator inregistrand o crestere de 79% datorita campaniei. Pentru targetul tanar, Rom si-a dublat acest indicator", spune Mihut Craciun, manager general al Kandia Dulce, compania care detine brandul Rom.
Reprezentantii companiei nu au furnizat date legate de valoarea vanzarilor batonului Rom, dar, potrivit estimarilor ZF, acestea se ridica la cateva milioane de euro.
Campania pentru "Noul Rom" a fost lansata la inceputului lunii octombrie anul trecut si a adus o schimbare semnificativa fata de vechiul mod de promovare a batonului de ciocolata. Astfel de la sloganuri de genul "Partidul te vrea tuns, roackere!", senzatiile tari din 1964 s-au transformat in "The taste of coolness", iar ciocolatica s-a dezbracat de ambalajul tricolor, adoptand o noua tinuta reprezentata de steagul american.
Desi in ultimii 20 de ani intreg consumul de bunuri a fost invadat de branduri care inainte de 1989 erau aduse "prin relatii", ideea de a renunta la unul dintre putinele simboluri romanesti in favoarea unuia mai "cool" a suscitat valuri de critici.
Citeste mai multe pe www.zf.ro
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS