Statisticile din Statele Unite ale Americii sunt alarmante: unul din trei copii este considerat obez, asa ca este de asteptat ca tinerii de astazi sa aiba o speranta de viata mai mica decat a parintilor lor.

O parte din problema o constituie preferinta consumatorilor pentru bauturile carbogazoase, in compozitia carora se gasesc foarte mult zahar sau indulcitori. Restul bauturilor, cum ar fi apa, pur si simplu nu sunt suficient de atractive pentru copii, dupa cum a observat si Rose Cameron, o mama din New York.

Aceasta a lansat in 2008 brandul WAT-AAH!, sub care vinde apa imbuteliata pentru copii, scrie Forbes. La momentul lansarii, pe piata existau 36 de tipuri de bauturi adresate acestora, insa toate contineau coloranti si indulcitori.

Ca mama, am incercat absolut toate trucurile cu copiii mei. Am incercat sa ii mituiesc, sa le promit diverse lucruri, sa le pun o feliuta de lamaie sau de portocala in apa, ca sa ii fac sa bea, dar nimic nu a mers”, povesteste Cameron, mama a doi copii, in varsta de 9 si 13 ani.

Aceasta lucra la acea vreme in domeniul publicitatii, de unde i-a venit si ideea unui ambalaj atragator pentru sticlele de apa, ambalaj care a fost pe placul copiilor. Cameron a inteles ca o bautura sanatoasa, destinata copiilor, nu se va vinde decat daca acestia o vor considera suficient de “cool”.

Ideea noului produs a luat nastere in jurul mesei din bucatarie, in urma unui brain storming la care au participat si cei doi copii ai femeii. Acestia au fost cei care au inspirat-o sa creeze numele brandului, cat si logo-ul, dupa ce au strigat “water” (n.r.: apa) si ceea ce s-a auzit a fost “wat-aah”. Tot cei mici au fost cei care au ales culorile, stilul si forma sticlelor, Cameron spunand ca a vrut sa faca un produs pentru copii, creat de copii.

Inceputurile nu au fost usoare, insa Cameron nu s-a lasat intimidata. In primele saptamani vindea sticlele mergand din usa in usa, in propriul cartier. Apoi, treptat, a cooptat in echipa cinci oameni, in regim de internship iar acum compania numara 30 de angajati platiti, cu norma intreaga si se bucura de un lant de distributie la nivel national.

In prezent apa pentru copii WAT-AAH! se vinde in peste 10.000 de magazine din intreaga America, dar femeia spune ca scopul ei nu este acela de a face profit.

Este vorba de a pune umarul la imbunatatirea sanatatii copiilor”, spune Cameron, care a sponsorizat, printre altele, si unul dintre primele proiecte anti-obezitate infantila, initiat de prima doamna a Americii, Michelle Obama.

Daca crezi in ideea ta, nu renunta. Chiar daca oamenii iti spun ca nu vei reusi din cauza competitiei puternice”, ii sfatuieste femeia pe antreprenori.