Regina Maria este principalul operator privat de servicii de sanatate premium din Romania.

Nikolaus Bethlen, care conduce activitatile Mid Europa in Romania: "Regina Maria, un brand recunoscut pentru calitatea servicilor sale, infrastructura de prima clasa si reputatie puternica pentru excelenta in domeniul medical, reprezinta o platforma de dezvoltare puternica pentru capitalizarea oportunitatilor semnificative de crestere in piata serviciilor medicale din Romania. Reteaua de sanatate Regina Maria are o baza de clienti corporate si retail in crestere rapida, care este deservita printr-o platforma integrata bine administrata, avand acoperire nationala. Suntem nerabdatori sa sustinem viitoarele investitii pentru dezvoltare organica si achizitii".

Fady Chreih, CEO al Regina Maria: "Suntem bucurosi sa avem un investitor puternic si extrem de experimentat in piata serviciilor medicale, care impartaseste viziunea si valorile noastre. Avem convingerea ca in perioada urmatoare, cu suportul noilor actionari, vom accelera ritmul de crestere al companiei. Credem ca expertiza cu care vine Mid Europa in domeniul serviciilor medicale va contribui la succesul proiectelor noastre".

La tranzactie au participat din partea Mid Europa - Csanad Daniel, Tas Tobias, Albert Jelinek si Bartosz Malecki, avandu-i alaturi pentru consiliere juridica pe avocatii de la White & Case si Bondoc si Asociații, pe Ernst&Young pentru consiliere financiara si Banca Comerciala Romana (Erste Group), in calitate de consultant M&A si banca finantatoare a tranzactiei.

Potrivit ZF, valoarea investitiei nu a fost facuta publica, insa, estimarile din piata arata ca depasete 100 mil. euro.

Seful retelei Regina Maria declara in februarie ca 50% din business este generat de abonamente si 50% fee for service (retail), iar pe domenii 50% reprezinta sanatatea femeii si a copilului, insemnand consultatii de obstretica gincologie, mamografii, ecografii, consultatii de pediatrie, interventii. Urmatoarele in top sunt medicina interna, ORL si oftalmologia.

Regina Maria are aproape 300.000 de abonamente, dintre care 3.700 abonamente cu cel mai mare pret (60-65 euro) - Premium Star. Rata de retentie pe segmentul corporate a fost anul trecut de 98%. Piata totala a abonamentelor se ridica la 600.000-650.000 de abonamente.

Compania are incheiat contract cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru unele sevicii, dar acesta reprezinta sub 7% din cifra de afaceri a companiei.

Reteaua Regina Maria este formata din 21 de policlinici, patru spitale, doua maternitati, trei campusuri medicale, cinci centre de imagistica, 7 laboratoare acreditate, o banca proprie de celule stem si peste 140 de policlinici partenere la nivel national. Spitalele genereaza circa 27% din cifra de afaceri.

Compania are peste 3.000 de angajati, dupa ce anul trecut a angajat circa 300 de persoane. In acest an, Ragina Maria a bugetat o crestere a numarului de angajati cu peste 300 de persoane.

Reteaua Regina Maria era controlata de fondul de investitii Advent International, care detinea 80% din actiuni. Restul de 20% apartinea fondatorului retelei, medicul Wargha Enayati.

In ceea ce priveste piata de servicii medicale private, Chreih estima la inceputul anului ca aceasta se situeaza la 800 milioane euro (spitale, clinici, laboratoare, imagistica), cu o crestere anuala de 9-10%, dintr-un total de 8,3 miliarde euro (stat si privat).

"Romania are un potential de crestere foarte mare. Este a doua piata ca marime dupa Polonia. Cred ca va avea cea mai mare crestere in urmatorii ani, dintre toate pietele", a mai spus Chreih.