"Bugetul de investitii pentru anul viitor va fi sensibil mai mare decat cel din acest an. Investitiile vor fi in noi locatii, in zona de spitale, pe care le avem. (...) Focusul ramane in continuare pe calitate, pe trainingul oamenilor, pe loializarea medicilor buni, pe sanatatea femeii si a copilului. Pe nise nu vrem sa intram, pentru ca suntem un jucator universal", a declarat, pentru Mediafax, Fady Chreih, directorul executiv al Regina Maria. 

De altfel, sanatatea femeii si a copilului genereaza peste 50% din business, reprezentand consultatii de obstretica gincologie, mamografii, ecografii, consultatii de pediatrie, interventii.

In ceea ce priveste extinderea, Chreih spune ca vizeaza orasele mari, care pot sustine investitii de 800.000 - 1 milion euro in zona medicala. In prezent, compania este prezenta cu policlinici, in afara de Bucuresti, in Bacau, Brasov, Constanta, Craiova, Cluj-Napoca si Pitesti. 

"In principiu preferam deschiderile de clinici proprii, nu achizitii, pentru ca sunt trei lucruri pe care le luam in calcul: costurile de intrare pe o piata noua, care nu sunt foarte mari pentru noi, pentru ca suntem recunoscuti in piata, al doilea ca sunt multe businessuri de familie si nu pot fi integrate in Regina Maria si al treilea diferenta intre cat vrem noi sa platim si cat cer pe afacere", mentioneaza Chreih. 

Pe partea de spitale, Regina Maria dezvolta o noua sectie de gastroenterologie in cadrul Euroclinic din Bucuresti, care presupune investitii de cateva sute de mii de euro in echipamente si un nou bloc operator.  Pe viitor, compania are in plan continuarea dezvoltarii zonei de pediatrie, pe chirurgie generala, ORL si ortopedie pediatrica. 

Un alt pilon al businessului Regina Maria sunt abonamentele, care reprezinta peste 40% din cifra de afaceri. 

"Avem o retentie foarte mare anul acesta pe clientii corporate, de peste 98,5%, reprezentand rata de reinnoire a contractelor, nu contractele noi, pentru ca am avut un an foarte bun in zona asta. Cred in modelul asta de business, bazat pe abonamente, pentru ca Romania la momentul acesta are nevoie de o varianta care sa fie convenabila la pret, fata de o asigurare. Exista insa o patura mica de clienti care isi permit sa achizitioneze si o asigurare medicala privata", spune Chreih. 

Regina Maria are in prezent doua asigurari hibrid dezvoltate in parteneriat cu doi asiguratori, ING si Groupama, si spune ca are circa 30.000 de asigurati. 

In ceea ce priveste cifra de afaceri, directorul executiv al Regina Maria spune ca tinta pentru 2014 este o crestere de minim 20%, la fel ca in 2013, pana la 55 milioane euro, iar pentru anul viitor compania are doua scenarii de crestere. 

"Avem doua scenarii, dar depinde foarte mult si de conditiile macroeconomice. Unul arata crestere de 20%, iar celalalt scenariu arata de 16-17%. Am luat in calcul o crestere economica de 2,5%, inflatie de circa 2%, un curs valutar de 4,5 lei/euro si speram la o nemodificare a conditiilor fiscale", a aratat Fady Chreih. 

Referitor la tarife, seful Regina Maria spune ca nu a bugetat o marire a acestora in 2015. 

"Este foarte dificil sa scumpesti serviciile medicale, pentru ca trebuie sa tii cont de puterea de cumparare. In mod nornal da, ar trebui sa creasca, dar vrem sa fim accesibili si pentru asta trebuie ca oamenii sa aiba confortul psihologic ca pot sa faca aceasta cheltuiala. Nu ma astept la modificari substantiale anul viitor si nici nu am bugetat o scumpire, dimpotriva, daca ne uitam la o nastere, cat costa acum trei ani si cat costa acum, s-a ieftinit", a explicat Chreih. 

Regina Maria are incheiat contract cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate in special pentru sevicii de laborator si imagistica, dar si de spital, medicina de familie, endocrinologie si cardiologie. Acesta reprezinta 5% din cifra de afaceri a companiei.