"Strainii care au participat la studiu si care nu au vizitat pana acum Romania se tem de nesiguranta pe care ar putea-o intalni aici in timpul vacantelor. Dintre cei care au vizitat Romania, majoritatea si-au schimbat parerea in bine cu privire la acest factor. Totodata, dintre cei care au vizitat tara noastra, cei mai multi au preferat peisajele si natura, acestea fiind elemente care diferentiaza Romania de alte destinatii", a declarat, marti, directorul de marketing si strategie al destinatiilor din cadrul THR, Jorn Gieschen.

El a adaugat ca in ceea ce priveste siguranta pe care Romania o ofera turistilor, aceasta este mult sub nivelul mediu din Uniunea Europeana.

"Turistii straini ar prefera in vacantele in Romania experiente autentice. Acestia nu cauta doar locuri istorice, ci vor sa experimenteze altceva decat muzica si dansuri traditionale. Ar prefera, de exemplu, sa asiste la prepararea specialitatilor traditionale romanesti", a spus Gieschen.

El a precizat ca sunt putini turistii care dau importanta infrastructurii din Romania.

"Turistii straini stiu ca nu se pot astepta sa gaseasca in Romania drumurile din strainatate. De asemenea, in ceea ce priveste unitatile de cazare, ei pot accepta nu hoteluri de cinci stele, ci proprietati cu arhitectura specifica, simpla si autentic romaneasca", a spus Gieschen.

Analiza realizata de compania THR arata ca 29% dintre persoanele intervievate ar lua in calcul posibilitatea de a-si petrece vacantele in destinatii romanesti, in timp ce 44% dintre turistii straini nu intentioneaza sa vina in Romania.

Cei mai multi turisti straini care n-au venit in Romania pana in prezent au declarat ca nu au facut acest lucru din cauza lipsei informatiilor despre Romania, a nesigurantei si a lipsei de atractivitate.

Ca factor de atractivitate pentru petrecerea vacantelor, Romania ocupa locul al saselea, cu 1,1%, dupa tari precum Ungaria si Turcia (2,4%), Republica Ceha (2%), Polonia (1,4%) si Bulgaria (1,3%). Dupa Romania s-au situat Ucraina (0,9%) si Serbia (0,8%).

Dintre turistii straini intervievati care au vizitat Romania, 56% au declarat ca ar reveni si ar recomanda Romania persoanelor cunoscute, 12% au spus ca vor recomanda Romania ca destinatie de vacanta insa nu vor mai reveni (calatori din Statele Unite ale Americii si Franta), iar 30% nu vor reveni si nici nu vor face recomandari (Germania, Ucraina si Rusia).

La analiza realizata telefonic de THR au participat 10.800 de turisti, din opt tari, respectiv Germania, Franta, Italia, Marea Britanie, Austria, Rusia, Ungaria si Statele Unite ale Americii.

Gieschen a precizat ca in perioada urmatoare compania se va ocupa de implementarea strategiei de comunicare si de brand, iar proiectul va fi finalizat in sezonul de vara.

Castigatorul licitatiei pentru crearea brandului turistic este asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.