"Aceasta diferenta de perceptie se explica prin faptul ca lipsesc din vizorul public modele, ies in fata doar cei care vorbesc bine, iar cei care muncesc sunt plecati, au treaba, sunt cu manecile suflecate", a declarat Irina Anghel Enescu, presedintele si fondatorul asociatiei Triple Helix, unul dintre partenerii programului "Campioni in business". 

Alt rezultat al studiului arata ca 69% dintre romani cred ca antreprenorii muncesc mai putin decat angajatii si ca 57% considera ca succesul in afaceri tine de noroc. 

Consluziile cercetarii arata ca inca se simt ecourile propagandei comuniste, iar antreprenorii sunt vazuti in continuare ca bisnitari si exploatatori. Perceptiile sunt insa strict corelate cu nivelul de educatie si de venit. 

"Cu cat sunt mai educati si au venituri mai mari, cu atat romanii au o perceptie mai buna, si invers", a mai spus Enescu.

Programul "Campioni in business" este dedicat antreprenorilor romani care creaza locuri de munca, aduc inovatie si contribuie semnificativ la bugetul de stat. 

Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.000 de persoane, in luna august.