Romania nu va reduce taxa pentru podul Giurgiu-Ruse, in ciuda asteptarilor guvernului de la Sofia
Romania nu va reduce taxa pentru autovehiculele care trec peste podul de la Dunare din zona localitatilor Giurgiu-Ruse, avand nevoie de banii atrasi din aceasta sursa, in pofida deciziei guvernului de la Sofia de a reduce unilateral acest tarif.
Decizia autoritatilor romane de a mentine aceasta taxa la actualul nivel este indicata intr-un document oficial inregistrat la Guvern la sfarsitul anului trecut, exact in perioada in care Simeon Djankov, vice-prim ministru si ministru de Finante al Bulgariei, anunta, dupa o vizita efectuata in Romania, ca a primit asigurari ca autoritatile de la Bucuresti se pregatesc sa reduca la randul lor taxele pentru trecerea podului peste Dunare, scrie Mediafax.
In vara anului trecut, guvernul bulgar a redus taxa pentru autoturismele care traverseaza podul dinspre Ruse spre Giurgiu de la 12 leva (6 euro) la 4 leva (2 euro).
Taxa de pod din directia Giurgiu - Ruse, stabilita de Romania, nu a fost insa modificata, fiind mentinuta la echivalentul a 6 euro.
Documentul citat releva ca autoritatile romane nu intentioneaza nici in perioada urmatoare sa reduca taxa peste podul Giurgiu-Ruse, cunoscut drept "Podul Prieteniei", chiar daca declaratiile oficialului bulgar, intors din vizita in Romania chiar la momentul redactarii acestui document, erau optimiste.
"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale nu preconizeaza diminuarea tarifelor de trecere pentru utilizarea podului de la Giurgiu-Ruse, avand in vedere ca acestea constituie venit la dispozitia companiei si sunt utilizate la finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si la garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop", se arata in documentul semnat de conducerea Ministerului Transporturilor.
In primavara anului 2010, dupa o discutie cu prim-ministrul bulgar, premierul Emil Boc afirma ca spera ca masinile sa circule "cu mai putine taxe" peste podul Giurgiu-Ruse inca din sezonul estival al acelui an.
Ei anuntau ca cele doua guverne analizeaza posibilitatea eliminarii taxelor pentru masinile care trec podul peste Dunare la Giurgiu-Ruse, masura care sa fie aplicata in etape, incepand cu o diminuare a sumei de plata si ajungandu-se ulterior la desfiintarea taxei.
Pana in prezent, doar autoritatile bulgare au redus taxa, pentru a incuraja venirea turistilor romani. Podul dintre Giurgiu si Ruse este la acest moment singurul peste Dunare aflat la granita dintre Bulgaria si Romania, fiind traversat zilnic de aproximativ 900 autovehicule.
Romania si Bulgaria au semnat inca din 2000 acordul pentru construirea unul al doilea pod, intre Calafat si Vidin, dar proiectul a intarziat din cauza fondurilor insuficiente, oficialii bulgari criticandu-i de mai multe ori pe cei romani pentru lipsa de angajament.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS