"In urma actiunii de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de depozit/economisire de catre societatile bancare, putem concluziona ca exista deficiente in ceea ce priveÅŸte informarea corecta a consumatorilor. Sunt banci care omit sa prezinte in oferte sau chiar in contracte toate costurile asociate serviciului prestat. Serviciile financiare sunt un domeniu sensibil ÅŸi dorim sa eliminam acele ambiguitati ce pot submina increderea consumatorilor", a declarat presedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.

Comisarii ANPC au controlat 13 societati bancare din tara, la opt dintre acestea constatandu-se abateri de la prevederile legale in vigoare. Pentru abaterile constatate au fost aplicate opt amenzi contraventionale in valoare totala de 86.000 lei.

Bancile au termen de 15 zile de a contesta in instanta amenda primita de de Protectia Consumatorilor, tocmai de aceea institutia nu a dat detalii referitoare la ce banci au fost sanctionate cu amenda.  

In Capitala, au fost verificate zece societati bancare si amendate sase dintre acestea, cu amenzi in valoare totala de 79.000 de lei.

Printre deficientele constatate de Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului BucureÅŸti se numara utilizarea de marimi diferite de font in documentele incheiate de client cu banca, neprecizarea in contractele de depozit la termen a comisionului prevazut pentru retrageri mai mari de 35.000 de lei sau lipsa informatiilor cu privire la taxele si comisioanele percepute de banca.

ANPC atrage atentia consumatorilor ca orice depozit sau credit functioneaza prin intermediul unui cont curent, care are costuri de administrare, retragere numerar etc., care se adauga la costurile aferente depozitelor!