Indicele calculat de Nielsen pentru trimestrul I a crescut in Romania cu 5 puncte, la 67, fata de ultimele trei luni ale anului trecut. 

La nivelul Europei, increderea consumatorilor s-a imbunatatit in 21 din cele 32 de state analizate, cele mai mari cresteri ale indicilor avand loc in ordine in Elvetia, (+10 la 104 puncte), Franta (+8, la 59 puncte), Grecia (+8 la 53 puncte), Portugalia (+7 la 51 puncte), Estonia (+6 la 79 puncte), Bulgaria (+6 la 68 puncte), Irlanda (+5 la 82 puncte) si Romania (+5 la 67 puncte).

In cazul Spaniei, indicele a inregistrat o crestere de trei puncte, la 61 de puncte. 

Un nivel de peste 100 de puncte al indicelui reflecta optimismul consumatorilor in economia tarii lor. 

In Germania, increderea populatiei a ramas ridicata, cu un indice de 99 de puncte, cu patru puncte peste nivelul trimestrului precedent si cel mai ridicat din 2005, de cand Nielsen realizeaza aceasta cercetare. 

"Lungul drum al redresarii a inceput in state de importanta majora, cum sunt Franta, Italia si Spania. Germania continua sa aiba performante bune", a declarat Venkatesh Bala, economist sef la The Cambridge Group, parte a Nielsen. 

Perspectivele de angajare in Europa s-au imbunatatit pe 24 din 32 de piete. Cele mai mari cresteri ale optimismului au avut loc in Elvetia (+8 puncte), Austria, Irlanda, Grecia si Estonia (+6 puncte), Germania si Franta (+5 puncte). O imbunatatire a perceptiei s-a produs si in Marea Britanie, Rusia, Finlanda si Ungaria (+4 puncte), comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut. 

In Rusia, increderea populatiei in economie a avansat in primul trimestru cu patru puncte, la 83 de puncte, in timp ce in Ucraina indicele a scazut cu 7 puncte, la 56 de puncte, cel mai redus nivel de cand tara a fost inclusa in cercetarea Nielsen, in 2009. 

La nivel mondial, increderea consumatorilor a revenit in primul trimestru la nivelul anterior recesiunii, cu un indice de 96 de puncte (+2 puncte), cel mai ridicat dupa cel atins in primul trimestru al anului 2007. 

Cea mai mare incredere a consumatorilor a fost inregistrata in Indonezia (124 de puncte), urmata in ordine, in top zece, de India, Filipine, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, China, Thailanda, Brazilia, Elvetia si Arabia Saudita. Statele Unite se afla pe locul 12, cu 100 de puncte. 

Studiul a fost realizat in perioada 17 februarie-7 martie 2014, prin sondarea online a peste 30.000 de persoane din 60 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord. Marja de eroare este de plus/minus 0,6%.