Romania este, totodata, una dintre cele noua state din clasament care inregistreaza un trend ascendent de la inceputul recesiunii economice pana in prezent, conform studiului Soft Power Index, lansat de Ernst & Young, potrivit Mediafax.

"Ce poate face Romania pentru a dezvolta aceasta sursa de influenta la masa negocierilor internationale? Investitiile in cinematografie, energii regenerabile sau in lotul olimpic sunt doar cateva avantaje pe care le putem cultiva in acest sens. Dar, pentru a avea cu adevarat un cuvant de spus, trebuie sa inregistram progrese pe toate palierele puterii intangibile, de la cresterea companiilor locale, la consolidarea institutiilor care garanteaza implementarea legilor si libertatile civile, sau la investitiile in educatie si turism", sustine compania, intr-un comunicat.

Bogdan Ion, country managing partner la Ernst & Young Romania, a declarat ca brandul de tara "se aseaza pe niste piloni consolidati de puterea intangibila" exercitata de Romania la nivel regional si international.

"Faptul ca Brancusi este unul dintre cei mai scumpi si bine vanduti artisti din lume, ca exportam cu succes filme romanesti si o intreaga serie de personalitati si valori culturale odata cu acestea, ca doar cu cateva zile in urma echipa nationala de gimnastica a castigat aurul european ilustreaza perfect acest loc 15 in exercitarea unui nivel de acceptare si atractie la nivel mondial. Sunt avantaje competitive pe care le putem consolida si pentru care alte state sacrifica resurse uriase. Suntem in acest moment intr-o pozitie cu un potential extraordinar de crestere, iar acest lucru s-a vazut foarte bine in urma cu o saptamana, cand mii de turisti straini s-au lasat cuceriti de atmosfera unica a strazilor bucurestene", a spus el.

Asa-numita "putere tangibila" se refera la amenintari sau recompense economice si militare. "Puterea intangibila" (sau soft power) castiga insa tot mai mult teren, fiind considerata un indicator important al puterii unei natiuni. Soft power reflecta abilitatea de a modela preferintele celorlalti, prin valori intangibile, precum cultura, personalitati, institutii si politici, generand astfel acceptare si beneficii in raport cu alte state.