Valoarea brandului Apple a crescut anul trecut cu 19%, la 183 miliarde de dolari, reprezentand 37% din capitalizarea de piata a companiei, potrivit topului anual BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri din lume. 

Pe locul al doilea in top se regaseste IBM, care a avansat cu o pozitie dupa cresterea valorii brandului cu 15%, la 116 miliarde de dolari. 

Google a coborat cu o treapta, pana pe trei, inregistrand o scadere de 3% a valorii estimate a brandului, la 107,8 miliarde dolari. 

Pe locul al patrulea este McDonald's, urmat de Microsoft, Coca-Cola, Marlboro, AT&T si Verizon. Marlboro a urcat o pozitie, pana pe sapte, in pofida campaniilor agresive impotriva fumatului derulate peste tot in lume. 

Top 10 este inchis de gigantul chinez China Mobile.

Sapte dintre primele 10 branduri sunt companii din sectorul IT&C. Directorul executiv al Millward Brown, Nick Cooper, a declarat pentru Reuters ca pozitia dominanta a acestora se datoreaza rolului transformational in societatea contemporana. 

Facebook, care s-a listat vineri la bursa Nasdaq de la New York, a inregistrat cea mai rapida ascensiune in top in 2011, brandul retelei de socializare urcand in valoare cu 74%, la 33,2 miliarde de dolari, pe locul al 19-lea in top.

Cum se estimeaza valoarea unui brand

Valoarea brandurilor este estimata de Millward Brown, pornind de la valoarea financiara a companiei sau a operatiunilor care contribuie la producerea si dezvoltarea brandului, combinata cu capacitatea fiecarei marci de a-si asigura loialitate. 

Cooper face o paralela intre dezvoltarea exploziva a sectorului tehnologiei si aparitia automobilului sau a avionului. 

"Atunci cand au aparut automobilele sau transportul aerian au avut un efect eliberator. Este randul sectorului tehnologiei", a explicat el. 

Sursa: Mediafax