Solutia pentru ieftinirea benzinei vine din cea mai saraca tara a UE. Ce propun bulgarii Bruxelles-ului
Bulgaria va propune la Bruxelles ca accizele la carburanti sa fie stabilite in functie de nivelul de trai din fiecare stat membru al Uniunii Europene, considerand incorect ca tarile mai sarace sa fie obligate sa practice acelasi nivel al taxei ca cele bogate, relateaza Novinite, citata de Mediafax.
Guvernul de la Sofia a intentionat, dupa modelul Frantei, sa reduca accizele la carburanti din cauza preturilor mari ale carburantilor, dar nu a putut sa faca acest lucru din cauza faptului ca nivelul din Bulgaria al acestor taxe este sub pragul minim acceptat in UE.
"Voi ridica aceasta problema si voi insista sa fie introduse noi niveluri ale accizelor, in functie de standardele de viata din fiecare stat membru, la prima intalnire cu colegii mei la Bruxelles", a declarat ministrul Economiei si Energiei, Delian Dobrev.
Politicieni si analisti din Bulgaria au comentat ca nu este corect ca tarile sarace sa fie obligate sa aplice aceleasi accize ca statele bogate, ei considerand ca preturile mari ale carburantilor ingradesc libertatea de miscare a oamenilor si a marfurilor.
Guvernul francez a decis marti reducerea pentru trei luni a accizelor la carburanti, masura care va avea ca efect imediat scaderea cu 6 eurocenti a preturilor la pompe, urmand ca ulterior sa fie introdus un mecanism permanent de control al cresterii preturilor.
Decizia a fost criticata miercuri de guvernul si presa din Germania, care considera ca masura din Franta este ineficienta pe termen lung.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS