Astfel ca Emil Boc nu pierde vremea si ne anunta ca, in sfarsit, vom ajunge la Constanta pe autostrada, dar nu acum, ci in sezonul estival 2011.

In rest, lucrurile nu stau deloc bine, iar din traseul autostrazii Brasov-Bors, pana la sfarsitul lui 2010 vom termina doar 12 kilometri.

Premierul sustine ca investitiile vor continua si vor avea prioritate cele care pot fi terminate pana la sfarsitul anului viitor. Cap de lista este, a fost si va fi mareata autostrada a Soarelui!

"La inceperea sezonului estival, in iunie 2011, de la Pitesti la mare se va circula in regim de autostrada, prin finalizarea acestor lucrari care tin de autostrada Cernavoda-Constanta, inclusiv centura ocolitoare a municipiului Constanta," a explicat Emil Boc.
 
Premierul nu a suflat insa nici o vorba despre autostrada Bucuresti-Ploiesti, care trebuia terminata anul acesta si care nu va fi gata nici macar anul viitor.

Mai departe, seful Guvernului anunta ca pe o victorie si terminarea a 12 kilometri dintre Turda-Campia Turzii, de pe Autostrada Transilvania.

In plus, se vor finaliza centurile ocolitoare ale oraselor Cluj-Npoca, Sibiu, Lugoj sau Oradea. La acestea se adauga finalizarea celor 20 de kilometri din centura pe 4 benzi Bucuresti Nord, intre Chitila si Voluntari.

Premierul sustine ca anul viitor vor fi terminate si date in folosinta si autostrada Arad-Timisoara, centura ocolitoare a municipiului Caransebes si centura ocolitoare a Iasiului.

Ce se finalizeaza in 2011

- Autostrada Soarelui: Fetesti-Constanta + centura Constanta (51km)
- Autostrada Arad-Timisoara (45 km)
- centura Caransebes
- centura Iasi
- centura Suceava

Ce se finalizeaza in 2010

- Autostrada Transilvania: Turda-Campia Turzii (12 km)
- centura Bucuresti Nord Chitila-Voluntari (20 km)
- centura Cluj-Npoca (24 km)
- centura Sibiu (14,9 km)
- centura Lugoj (9,6 km)
- centura Oradea (8,6 km)
- Reabilitare 477 km DN-uri, 500 km DJ-uri
- 1.000 de case in "Renasterea satului romanesc"
- 4.000 ANL