BNR clarifica situatia: bancile nu au dreptul sa blocheze conturile!
Avem un mesaj important de la BNR si nu-i o pacaleala de 1 aprilie: daca n-ati apucat sa va actualizati datele personale, asa cum va tot cer bancile de cateva luni, nu va faceti griji. Conturile nu vor fi blocate nici azi, nici in perioada urmatoare. O parte dintre banci i-au amenintat pe clienti inca din vara anului trecut ca, daca nu-si actualizeaza datele personale, se vor trezi cu conturile blocate si nu vor mai avea acces la bani, de la 1 aprilie.
Fals, spun cei de la BNR. Nici un roman nu va fi pus in asemenea ipostaza, chiar daca maine expira termenul pana la care bancile ar fi trebuit sa-si actualizeze bazele de date.
Si asta pentru ca este obligatia lor sa-i convinga pe clienti sa completeze noile formulare.
Unii bancheri au invatat repede lectia si au organizat campanii sau tombele pentru a-i atrage pe clienti in sucursale, in timp ce altii le-au oferit posibilitatea sa faca toata aceste operatiuni pe interent sau prin telefon. Au fost si banci care si-au trimis angajatii la locurile de munca ale clientilor, ca sa adune informatii.
"Banca Centrala nu a impus bancilor ca incepand de la 1 aprilie sa blocheze, asa cum s-a spus, toate operatiunile. Nici vorba de asa ceva!", explica Adrian Vasilescu - consilierul guvernatorului BNR
Salariile vor intra in continuare in cont. Banca este obligata sa te invite sa iti faci actualizarea datelor.
Asadar, daca n-ati apucat sa treceti inca pe la banca, nu va faceti nicio grija. "Bancile nu vor bloca conturile clientilor. Am incercat pe cat posibil sa informam , sa vina la banca pentru actualizarea acestor date", spune Dana Demetrian - director banca.
Pana acum, aproximativ jumatate dintre romanii care au conturi, carduri sau credite au completat noile formulare cu datele personale.
In plus, bancile mai vor sa stie ocupatia clientului, locul de munca, functia publica importanta detinuta si, daca este cazul, numele beneficiarului real al contului.
Pe acelasi subiect: