ANPC solicita bancilor sa ia in calcul impartirea riscului valutar cu clientii cu probleme si sa fie mai atente la recuperatori: “Sunt amenintate familii, sunt sunati copiii”
Stres
ANPC solicita bancilor si IFN-urilor sa fie mai deschise fata de clientii care au in prezent situatii dificile si sa gaseasca solutiile optime, precum si sa ia in calcul impartirea riscului valutar cu clientii, in conditiile in care increderea in sistemul financiar-bancar a scazut in ultima perioada.
"Fac un apel catre institutiile financiar-bancare sa fie un pic mai deschise sau sa aiba o deschidere mult mai larga fata de consumatorii aflati in situatii dificile in acest moment si ar trebui sa venim cu solutii optime. Nu uitati ca credibilitea in institutiile financiar-bancare este un pic scazuta, romanii nu mai au incredere, le e teama sa faca un credit si orice oferte le faceti va rog sa fie corecte, transparente si foarte foarte clare", le-a transmis luni presedintele ANPC, Marius Dunca, bancilor si IFN-urilor, potrivit Mediafax.
El a aratat ca, pe de alta parte, este nevoie de o mai buna informare si educare in randul consumatorilor, acest rol revenind institutiilor financiar-bancare.
Totodata, facand referire la directiva europeana 17/2014, care va intra in vigoare anul viitor, Dunca a facut apel la banci si IFN-uri sa se axeze si pe ce inseamna impartirea riscului valutar intre operatorii financar-bancari si consumatori, astfel incat sa se poata gasi o solutie echitabila.
"De asemenea, as vrea sa va aplecati mai mult asupra a ce inseamna recuperatori de creante. Vin sesizari la ANPC din partea consumatorilor care spun ca le sunt amenintate familiile, vecinii, sunt sunati copiii, sunt puse afise mari de recuperare in fata blocului. As vrea sa reglementam impreuna aceste lucruri", a spus Dunca.
El a precizat ca isi doreste o comunicare institutionala mai buna intre ANPC, institutii financiar-bancare si autoritati, astfel incat sa existe o colaborare permanenta pe problemele care apar in sistem.
Pe acelasi subiect: