Airbus si Tarom dezvolta o retea europeana de productie de biocombustibili pentru aeronave
Companiile Tarom si Airbus vor dezvolta prima retea din Europa de productie si comercializare de biocombustibili pentru transportul aerian (bio-kerosen), proiect al carui centru va fi in Romania, a anuntat constructorul european de aeronave.
Proiectul va utiliza o varietate de surse de biomasa pentru materia prima, insa va pune accent pe camelina. "Camelina a fost aleasa ca materie prima datorita potentialului sau energetic ridicat, al cerintelor reduse de alternare a culturilor, al potentialului ridicat de reducere a noxelor cu efect de sera si a cantitatilor reduse de apa necesare acestei plante. In plus, camelina este deja existenta in Romania, poate fi cultivata si recoltata de familiile de fermieri si constituie, in egala masura, o hrana de foarte buna calitate pentru animale", se arata intr-un comunicat al Airbus.
Partea de management va fi realizata de o organizatie non-guvernamentala romaneasca, in timp ce Airbus se va ocupa de obtinerea autorizatilor pentru productie si va coordona evaluarea efectelor produselor de biocombustibil asupra motoarelor si a sistemelor de functionare ale aeronavelor.
Ce companii sunt implicate in proiect
Consortiul de proiect va colabora cu Facultatea de Agronomie Bucuresti si cu Centrul de biotehnologie al Facultatii de Medicina Veterinara (BIOTEHGEN) in etapa de amenajare a culturilor de camelina, de recoltare si de productie.
Din consiliul de conducere al asociatiei non-guvernamentale fac parte Tarom, alaturi de compania Honeywell’s UOP, de CCS (Compania de Camelina a Spaniei) si de Airbus.
"Acesta este primul proiect european care va reuni fermierii, rafinariile si o companie aeriana pentru sustinerea comercializarii biocombustibililor produsi", a declarat Paul Nash, directorul diviziei de energii alternative al Airbus.
Bio-kerosenul se afla in etapa finala de aprobare de catre Asociatia Internationala pentru Testarea Materialelor (ASTM) in SUA, pentru ca utilizarea acestuia in proportie 50%, in combinatie cu un combustibil traditional, sa devina obligatorie in cadrul zborurilor comerciale.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS