Documentul prevede incheierea unui acord in forma simplificata, prin schimb de note, intre guvernele Romaniei si Japoniei privind acordarea, prin Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei, a unui imprumut in valoare de 41,87 miliarde yeni (338,9 milioane euro), pentru proiectul de realizare a legaturii retelei de metrou a municipiului Bucuresti cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni.

Citeste mai mult pe www.mediafax.ro!

Guvernul Japoniei va imprumuta Romania cu 41,87 miliarde de yeni (peste 300 milioane de euro) pentru constructia unei linii de metrou pe ruta centrul Bucurestiului - Aeroportul International Henri Coanda Otopeni, potrivit unui anunt din ianuarie al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Anuntul a survenit la putin timp dupa ce ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, l-a primit in audienta pe ambasadorul Japoniei in Romania, Natsuo Amemiya.

Seful misiunii diplomatice nipone l-a informat pe ministrul roman ca Executivul Japoniei a luat decizia de a acorda Romaniei un imprumut de tip "Japanese ODA Loan", pentru extinderea retelei Metrorex spre Otopeni.

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, a explicat pentru incont.ro ca dupa semnarea contractului de finantare, care este programata pentru primavara acestui an, va trebui sa fie angajat un consultant tehnic, proiectul se va declara de utilitate publica si vor trebui, eventual, facute achizitii publice de terenuri.

"Proiectul ar putea incepe efectiv in a doua parte a anului sau inceputul anului 2011. Ruta va fi Piata Victoriei – Piata Presei Libere si mai departe pe firul DN1 pana la Aeroportul Otopeni", a spus Udriste. El a adaugat ca proiectul, care ar urma sa aiba un cost total de circa 1 miliard de euro, este programat sa fie dat in folosinta in sase –sapte ani de la demarare.

"In afara celor 300 – 315 milioane de euro de la Guvernul Japoniei, statul roman s-a angajat sa contribuie cu alte 300 de milioane de euro, iar restul banilor vor trebui sa fie gasiti din alte surse. Vom vedea…", a adaugat seful metroului bucurestean.

Traseul va fi in totalitate subteran si cuprinde 19 statii de metrou, pornind din Piata Victoriei 2. Metroul va opri

la Piata 1 Mai, Turda, Domenii, Parcul Copiilor, Expozitiei, Piata Presei Libere, Gara Baneasa, Cartierul Baneasa, Aeroportul Baneasa, Baneasa Institut, Baneasa Meteo, Privighetorilor, Padina, Otopeni Centura, Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord si in final la Aeroportul Otopeni.

Valoarea totala a investitiei, derulata pe o perioada de sapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde de euro, dintre care 214 milioane euro vor fi alocati achizitiei de utilaje si echipamente.
 
Noua linie va fi operata cu 21 de trenuri cu cate sase vagoane si va avea o capacitate de transport de 50.000 de calatori pe ora pe un singur sens.
 
Linia de metrou, integral subterana, va avea o lungime de 15,79 kilometri si in afara de cele 19 statii va avea si un depou. Noua linie va fi operata cu 21 de trenuri cu cate sase vagoane si va avea o capacitate de transport de 50.000 de calatori pe ora pe un singur sens.

Sursa foto: ZF