Privatizarea CFR Marfa, suspendata pe termen nelimitat
Procedura de vanzare a CFR Marfa este intrerupta si nu va putea fi finalizata pana la sfarsitul anului intrucat strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT, a declarat, astazi, intr-o conferinta de presa, Horatiu Buzatu, secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor.
Buzatu a aratat ca ministrul Transporturilor s-a prezentat la ultima sedinta CSAT cu proiectul de hotarare de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa, dar nu a primit avizul necesar.
Proiectul avea avizul ministerele Finantelor, al Administratiei si Internelor, al Apararii Nationale, al Justitiei si al Consiliului Concurentei.
"Ultimul aviz trebuia sa soseasca din partea CSAT (...) Ne-a venit un comunicat de presa in care am fost informati ca membrii CSAT au fost informati", a spus Buzatu, mentionand ca din punctul de vedere al ministerului ar fi fost foarte important sa afle ce reprosuri exista "la concret" din partea CSAT, informeaza Mediafax.
"Avem de-a face cu incapacitatea institutiilor statului de a raspunde provocarilor si necesitatilor momentului", a afirmat el.
Oficialul Ministerului Transporturilor a adaugat ca procesul de privatizare a CFR Marfa nu este blocat, ci doar intrerupt sau ingreunat.
Intrebat daca in aceste conditii privatizarea mai poate fi incheiata pana la finele anului, Buzatu a afirmat ca "poate fi o problema respectarea termenului de 31 decembrie". Oficialul MTI a mai afirmat ca in cazul CFR Marfa solutia managementului privat ca o alternativa la privatizare ar fi un paliativ si un surogat.
Proiectul de strategie privind privatizarea companiei a fost modificat recent, Guvernul relaxand semnificativ conditiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfa legate de cuantumul garantiei si al taxei de participare la licitatia de privatizare, cum a procedat si in cazul Oltchim.
Guvernul intentioneaza sa vanda prin licitatie cu strigare un pachet de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al CFR Marfa, precum si pachetul care va fi detinut de stat in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR S.A.
Initial, ministrul de resort afirmase ca strategia de privatizare a CFR Marfa va fi aprobata in sedinta Guvernului din 26 septembrie. Ministerul Transporturilor a anuntat ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS