Targurile cu produse traditionale, afaceri apetisante pentru tot mai multi gospodari cu talent in bucatarie. VIDEO
In Alba si Bihor, de exemplu, in toamna aceasta se vand cu brio gemuri, zacusca si alte bunatati facute dupa retete stravechi. Mare succes au si muraturile de pe tarabe sau carnatii cu nume neobisnuite, pentru clienti pretentiosi.
Ioan Crisan din judetul Alba radiaza de bucurie numai la gandul ca numele "MoTul"este acum pe buzele tuturor. Asa si-a botezat el carnatii si slanina, preparate cu multa pricepere.
"E costita de porc proaspata, care sta 12 zile in saramura si apoi se pune la fum. Retetele sunt de peste 100 de ani", povesteste producatorul.
Cand a pornit la drum acum cativa ani, a avut nevoie de 20.000 de euro, bani pe care i-a investit in aparatura speciala si sali de racire, dupa toate standardele.
"Cea mai mare trecere o are carnatul, este o reteta numai cu piper, sare si usturoi", a declarat Dan Critea, angajat.
Pentru a pastra gustul traditional se folosesc numai condimente naturale. Pe poarta fabricutei ies luna de luna peste patru tone de produse de carmangerie, care ajung in galantarele magazinelor din judet si nu numai.
In judetul Bihor, o familie si-a dezvoltat afacerea pornind de la un simplu butoi cu muraturi. Muraturile familiei Cser sunt neobisnuite, de aceea au atat de mare cautare in pietele din Bihor. De exemplu, lebenita umpluta sau vestita Csalamade - ardei, gogosari, varza, ceapa, gogonele si castraveti"
Oamenii muncesc pe rupte, dar castiga bine si spun ca merita sa se speteasca.
"De sarbatori, saptamanal avem bani noi, 5000-6000 de lei. Dar ce strangem iarna trebuie sa ajunga tot anul", spune Atila Cser, producator
In aceasta afacere de familie, nimeni nu sta degeaba: sotii Cser cultiva si culeg legumele, pun muraturile, iar fratii si cumnatii lor le vand in piata. Dupa acelasi model, din ce in ce mai multe afaceri de familie incep sa infloreasca in multe regiuni ale tarii.