“Șî” Ford vrea autostrada promisă. Guvernul însă nu a terminat luptele cu liliecii
Gigantul american Ford cere guvernului României să-şi respecte promisiunile. De când au venit la noi, americanii au investit 1,3 miliarde de euro în fabrica de automobile de la Craiova, dar nu au primit nici până acum autostradă sau un drum expres care să facă legătura cu Bucureştiul.
De cealaltă parte, cei din Ministrului Transporturilor vin, pentru moment, doar cu explicaţii.
Pentru cei de la Ford, care până la sfârşitul anului vor să angajeze 6.000 de oameni, cea mai mare problemă o reprezintă infrastructura. Americanii au precizat că atunci când au venit cu bani în România au primit şi promisiuni. Nerealizate, deocamdată.
Ian Pearson, preşedinte Ford România: ″În discuţiile noastre anterioare cu Guvernul României am primit angajamente clare privind momentul finalizării tronsoanelor 1 şi 2 ale drumului expres Craiova-Pitești. Am subliniat încă o dată Guvernului faptul că este foarte important că dumnealor să-şi îndeplinească aceste angajamente.”
Ministrul Transporturilor a dat asigurări că licitaţia pentru loturile 3 şi 4 ale drumului expres Piteşti - Craiova va avea loc la sfârşitul lunii aprilie.
În ceea ce priveşte autostrada Pitești - Sibiu, a fost obţinut acordul de mediu în 2018. Însă, spune ministrul, lucrurile ar merge lent pe teren din cauza contestaţiilor. Autostrada este cerută şi de către cei de la Dacia-Renault.
Deocamdată, faza cea mai avansată este pe lotul 5, Sibiu-Boița, unde s-a desemnat constructorul, iar acum începe perioada în care se pot depune contestaţii.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: “Când cineva face o contestaţie vă voi informa ca toată lumea să ştie cine blochează proiectele de infrastructură mare din România. Trei persoane fizice care au contestat acordul de mediu. Din Dublin ne contestă acordul de mediu şi asta pentru că nu avem număr destul de mare de ecoducte pentru mamifere mari şi avem insuficientă cercetare a locaţiilor liliecilor.″
Pe de altă parte, ministrul spune că va încerca şi modificarea legii.
Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a lansat în dezbatere mai multe proiecte care modifică legislaţia şi care ingreuneza procedurile de contestaţie. Mai exact, pot depune contestaţii doar firmele care participă la licitaţie şi numai în anumite condiţii.
Mai multe despre:
#Ford#autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS