Ford anunță concedieri masive în Europa. Ce se întâmplă la fabrica de la Craiova
Ford
Ford intenţionează să renunţe la peste 5.000 de angajaţi din Germania şi îşi va reduce forţa de muncă din Marea Britanie, în încercarea de a reveni pe profit în Europa, transmite Reuters.
Ford a iniţiat o schemă de plecări voluntare pentru angajaţii din Germania şi Marea Britanie, a anunţat vineri producătorul auto american, scrie Agerpres.
În ultimul trimestru al anului trecut, Ford a înregistrat pierderi în toate regiunile, exceptând America de Nord. În aceste condiţii, Ford a decis să îşi restructureze operaţiunile din Europa, să închidă uzine din America Latină şi să concedieze mai multe mii de angajaţi în China. Planul Ford prevede înregistrarea unei marje de profit de 6% în Europa.
"Prin aceste programe şi alte iniţiative, divizia Ford din Germania ar urma să-şi reducă cu 5.000 numărul de angajaţi, inclusiv persoane angajate cu contract temporar de muncă". Numărul concedierilor din Marea Britanie nu a fost încă stabilit, se arată într-un comunicat al companiei.
În februarie, presa britanică anunţa că reprezentanţii Ford Motor au avertizat-o pe Theresa May că vor intensifica pregătirile legate de mutarea producţiei în afara Marii Britanii.
"Nu mai este vorba despre planuri pentru întâmplări neprevăzute, luăm măsuri din cauza incertitudinilor. Este ceva real", a afirmat un participant la întâlnirea cu premierul britanic.
Anunţul Ford ar reprezenta o nouă lovitură pentru industria auto din Marea Britanie, confruntată cu o scădere la aproape jumătate a investiţiilor, în principal din cauza incertitudinilor legate de Brexit. Printre companiile care au anunţat că îşi reduc sau îşi opresc producţia în Marea Britanie se află Nissan, Airbus, Sony, Dyson,Toyota şi Honda.
Luna trecută, Ford a început programul de restructurare a operaţiunilor din Europa, concediind până la 400 de angajaţi de la fabrica sa de motoare Bridgend din Ţara Galilor. Sindicatele se aşteaptă ca în următorii doi ani să fie concediaţi până la 1.000 de angajaţi de la Bridgend.
Ford are circa 13.000 de angajaţi în Marea Britanie, aproximativ un sfert din forţa sa de muncă din Europa (54.000 de persoane).
Pe lângă fabrica Bridgend din Ţara Galilor, compania mai are o unitate la Dagenham, în Essex, şi o serie de alte facilităţi pe teritoriul Regatului Unit.
Ford consideră că în urma votului din 2016 privind ieşirea Marii Britanii din UE a înregistrat pierderi de sute de milioane de lire sterline, în urma deprecierii monedei şi a scăderii vânzărilor în Regatul Unit.
La Craiova, Ford lucrează la un nou model
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA.
Ford este prezent şi pe piaţa din România, unde are o fabrică la Craiova. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport.
La jumătatea anului trecut, Ford România a anunțat că va produce un nou model de vehicul la fabrica din Craiova, unde produce SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport şi motorul 1.0 EcoBoost, şi va crea 1.500 noi locuri de muncă, ajungând astfel la 5.900 de angajaţi.
"Ford confirmă producţia celui de-al doilea model la fabrica din Craiova. Noul model se va adăuga producţiei actualei generaţii a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport şi motorului 1.0 EcoBoost. Ford investeşte în plus până la 200 de milioane de euro la Craiova, investiţia totală, demarată în 2008, ajungând astfel la aproape 1,5 miliarde de euro", anunța, în 2018, conducerea Ford România.
Potrivit sursei citate, noul model şi data de start a producţiei urmează să fie comunicate în apropierea momentului lansării acestuia.
Mai multe despre:
#Ford#concedieri
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS