Ford își schimbă strategia pentru Europa, după rezultate financiare nesatisfăcătoare. Ce modele vor intra pe piața europeană
 
            Ford
                        
            Ford redirecţionează cheltuielile în Europa de la maşini la SUV-uri, crossover-uri şi vehicule comerciale, care sunt mai profitabile, în încercarea de a readuce pe profit operaţiunile din regiune, informează presa de specialitate, citată de Agerpres.        
        
	Afectat de Brexit şi de preferinţa consumatorilor pentru SUV-uri şi crossover-uri, operaţiunile Ford din Europa au înregistrat în primul semestru pierderi înainte de taxe de 73 de milioane de dolari, faţă de un profit de 88 de milioane de dolari anul trecut.
	Anunţând rezultatele financiare ale Ford, directorul general Jim Hackett a afirmat: "Suntem extrem de nemulţumiţi de performanţa noastră din Europa". Pentru acest an compania americană se aşteaptă să raporteze pierderi în regiune, după câştiguri de 234 de milioane de dolari în 2017.
	Directorul financiar al companiei auto, Bob Shanks, susţine că majoritatea gamei de vehicule a Ford din Europa este neprofitabilă.
	Crossover-ul Kuga, furgonetele Transit şi Ranger şi "anumite vehicule importate" sunt profitabile în Europa, a declarat Shanks, fără a numit maşinile importate. Pe piaţa europeană ar putea fi adus şi crossover-ul Edge şi modelul sport Mustang.
	Shanks a explicat că vehiculele reprezintă peste 200% din profiturile Ford în Europa, deşi reprezintă mai puţin de jumătate din venituri.
	Jim Farley, şeful pieţelor globale la Ford, a apreciat că vehiculele comerciale sunt responsabile pentru 13% din marjele de profit ale companiei în Europa.
	Ford îşi va schimba strategia şi se va concentra pe SUV-uri, crossover-uri şi vehicule comerciale, pentru a-şi îndeplini obiectivul de ajunge la o marjă de profit de 6% în regiune, a declarat Farley.
	"Cu siguranţă avem nevoie de o schimbare majoră pe piaţa europeană, ne vom concentra pe operaţiunile profitabile de pe segmentul LVC (vehicule comerciale uşoare). Şi SUV-urile fac parte din acest plan", a explicat Farley.
	În prezent, Ford vinde trei crossover-uri în Europe: EcoSport, Kuga şi Edge. În trimestrul doi din 2018, livrările Kuga şi EcoSport pe piaţa europeană au atins un nivel record, a informat compania americană.
	Minivanul compact C-Max a avut performanţe sub aşteptări în Europa, ceea ce ar putea determina Ford să oprească producţia acestui model în regiune.
	În primul semestru din acest an livrările C-Max au scăzut cu 18%, la 31.888 unităţi, arată datele de la JATO Dynamics.
	Pe lângă concentrarea pe SUV-uri şi vehicule comerciale uşoare, Ford intenţionează să continue reducerile "agresive" de costuri şi obţinerea de noi produse pentru a fi lansate mai rapid în Europa.
	În iunie, compania a avertizat că va închide fabrica de cutii de viteze din Blanquefort (Bordeaux, sud-vestul Franţei) dacă nu va găsi un cumpărător.
	Bob Shanks a declarat că Ford se va baza mai mult pe parteneriate pentru a-şi redresa afacerile europene. "Este important să recunoaşte că parteneriatele sunt deja o parte integrală a operaţiunilor noastre europene şi în viitor ne aşteptăm să joace un rol chiar mai important", a afirmat directorul financiar al companiei auto.
	Ford are un parteneriat pe termen lung în domeniul motoarelor cu producătorul auto francez PSA.
	În iunie, a semnat un acord cu grupul german Volkswagen AG pentru o potenţială alianţă pe segmentul vehiculelor comerciale şi alte proiecte.
	Ford a revizuit miercuri în scădere estimările privind câştigurile din acest an din cauza declinului vânzărilor, a tarifelor vamale impuse de China, a dificultăţilor cu care se confruntă pe piaţa europeană şi a avertizat că ar putea înregistra în următorii cinci ani costuri de până la 11 miliarde de dolari în urma restructurării afacerii.
	Tarifele vamale americane, de 25% la importurile de oţel şi de 10% la importurile de aluminiu, au intrat în vigoare la data de 23 martie, iar începând cu data de 1 iunie sunt aplicate şi producătorilor din UE. Aceste tarife ar putea costa anul acesta Ford aproximativ 1,6 miliarde de dolari în America de Nord, a afirmat directorul financiar al companiei auto, Bob Shanks.
	"Este clar că va fi o restructurare majoră, profundă, care va rezolva într-adevăr sectoarele afacerii cu performanţe mai slabe", a declarat Bob Shanks. Acesta a adăugat că Ford va îmbunătăţi performanţele acestor sectoare sau le va vinde.
	În trimestrul doi din 2018 profitul net al Ford a scăzut cu aproape 50%, sub estimările analiştilor, din cauza unui incendiu la un furnizor de componente, care a provocat întreruperea producţiei popularelor camionete, în timp ce declinul vânzărilor şi tarifele vamale au afectat rezultatele din China. În primele cinci luni din 2018 vânzările Ford pe cea mai mare piaţă auto din lume au scăzut cu 22% iar în perioada aprilie-iunie 2018 operaţiunile Ford din China au înregistrat ăierderi înainte de taxe de 483 milioane de dolari.
	De asemenea, Ford a anunţat că lucrează la reducerea costurilor la subsidiara sa din Europa, concentrându-se pe modelele profitabile şi restructurând semnificativ operaţiunile.
	Anul acesta, Ford ar urma să înregistreze un profit ajustat de 1,30 - 1,50 dolari per titlu, faţă de prognoza precedentă de 1,45 - 1,70 dolari pe acţiune, în timp ce analiştii se aşteaptă la 1,52 dolari.
	În trimestrul doi din 2018 profitul net al Ford a scăzut la 1,07 miliarde de dolari, sau 0,27 dolari per titlu, de la 2,05 miliarde de dolari sau 0,51 dolari pe acţiune în perioada similară din 2017. Analiştii se aşteptau la câştiguri de 0,31 dolari per titlu în perioada aprilie-iunie 2018.
	În aprilie, Ford a anunţat accelerarea planului de reducere a costurilor şi de majorare a marjelor de profit, care include renunţarea la modelele sedan tradiţionale din America de Nord, care nu mai sunt populare în rândul clienţilor.
	Compania intenţionează acum ca, până în 2022, să-şi reducă costurile cu 25,5 miliarde de dolari, faţă de reduceri de 14 miliarde de dolari anunţate în toamnă.
	Directorul general al Ford, Jim Hackett, le-a spus investitorilor că firma va trece printr-un proces ''de refocalizare profundă'', a operaţiilor şi ar putea renunţa la unele afaceri neprofitabile.
	''Vom face necesarele restructurări şi vom lua măsuri decisive. Vom aloca bani către partea sănătoasă a afacerii noastre şi vom renunţa la operaţiunile marginale'', a adăugat Hackett.
	Ford se aşteaptă până în 2020 la o marjă de profit de 8% pe plan global şi de aproximativ 10% în America de Nord. Ford Motor, al doilea mare producător auto din SUA, are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume.
	Subsidiara Ford din România a confirmat în mai că va fabrica un doilea model la fabrica din Craiova. "Noul model se va adăuga producţiei actualei generaţii a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport şi motorului 1.0 EcoBoost. Ford investeşte în plus până la 200 de milioane de euro la Craiova, investiţia totală, demarată în 2008, ajungând astfel la aproape 1,5 miliarde de euro", se arată în comunicatul Ford România.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        		        
     stirileprotv.ro
					stirileprotv.ro VOYO
 VOYO

 RON
  RON RON
  RON RON
  RON RON
  RON (P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
             ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”             România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
             Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
             Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
             Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa             (P) De ce aleg românii să joace la pariuri
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
             (P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
             Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
             Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate             Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing             Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
 Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături             Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                             UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                             Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS
 RSS